דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מהיכן יתחיל החינוך החדש?

מהיכן יתחיל החינוך החדש?

laitman_2008-11-14_6987_70.jpg

שאלה: כיצד יתרחשו השינויים במערכת החינוך? בהשפעת השלטונות מלמעלה או על ידי לחץ מלמטה?

תשובתי: המנהיגים מפחדים רק על הכסא שלהם, ולא משום דבר אחר. אם ההמונים יוצאים לרחובות ומתחילים לנענע את הכיסאות שלהם, לא סתם שׂורפים מכוניות, אלא עוברים למעשים רציניים יותר, אז המנהיגים שומעים לעצות. בסופו של דבר הם יצטרכו ללכת על זה. השאלה היא, האם אנחנו נוכל להציג להם את ההסבר שלנו של האמצעים הדרושים. כאן צריך להשתדל מאוד.

כך או אחרת, אנחנו צריכים להגיע עד למנהיגים, אך משני צדדים: מלמטה, דרך ההמונים, שיוצאים לרחובות, ומלמעלה באופן ישיר. אנחנו הרי מדברים על לימוד העולם הגלובאלי, על שינויים בחינוך ובהשׂכלה, על בניית מערכת חינוך עולמית שבה כולם ילמדו, ויקבלו עבור זה שׂכר מסוים, אמצעים לקיום החיים.

הלימוד הזה יהיה במקום עבודה, אך במציאות הוא יהפוך לעבודה, במובן הרוחני. כל אדם במידת כוחותיו ואפשרויותיו ימשוך את האור, והוא יהיה השׂכר. מפני שבתוך האור נסתר כל השפע, שרק יכול להיות.

כמה בני אדם דרושים לאספקת הדברים הנחוצים לקיום של כל תושבי כדור הארץ? בגדים, אוכל, בניין, שירותים, כל מה שדרוש במסגרת הקיום הנורמאלי? נניח, חצי יום אנשים יעבדו וחצי יום ילמדו. וכך כולם.

אך להשׂיג זאת אפשר רק דרך המנהיגים, וליתר דיוק, דרך הדעה הכללית, דרך אנשים חושבים: מדענים, סוציולוגים, פוליטולוגים, כל אלה שמתעלים מעל ההמון, אך לא גבוה מידי. מפני ששׂם, גבוה, באליטה, יושבים "ההורסים", ואילו אנחנו מדברים בעיקר, על המעגלים האוניברסיטאיים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, פתיחה לחכמת הקבלה, 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חוזרים לבית הספר
חינוך העולם החדש
לפנות ישירות לאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest