דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהו כלי (רצון) רוחני?

מהו כלי (רצון) רוחני?

laitman_2010_6179_us-70.jpg

תלמוד עשר הספירות, חלק א', "לוח תשובות לפירוש המילות".

שאלה כה) מהו כלי?

"הרצון לקבל שבנאצל הוא הכלי שלו".

אולם ברצון לקבל תענוג לבדו אי אפשר להסתפק, אנחנו יודעים שהוא זקוק לכוונה להשפיע. כלומר הרצון הזה זקוק לתיקון, להשלמה.

הכלי הרוחני נוצר בהתחלה כרצון, מקום לקבלת המילוי. אולם לאחר מכן הוא משתנה ובונה מעל עצמו כלי רוחני חדש שנקרא "מסך" ו"אור חוזר".

לפני צמצום א', הכלי לאור היה הרצון להנות של הנברא. אך לאחר הצמצום, לפי החלטת התחתונים, ובהסכמתו של העליון, הכלי לאור יכול להיות רק המסך ואור חוזר שנוצרו על ידי הנאצל, ולא הרצון הטבעי שלו לקבל תענוג שהוא פסל אותו לקבלת האור.

הרצון לא תלוי בנברא, הוא חומר ראשוני שניתן לנו מלמעלה דרך גנים אינפורמטיביים (רשימות), השפעת האור העליון.

אך הנברא אומר: "אני דוחה את הכלי הזה שניתן לי לקבלת הכיבוד ואני לא רוצה לעבוד בצורה כזו! אני לא רוצה שהרצון האגואיסטי הזה ינהל אותי כאינסטינקט עיוור!" אני לא רוצה שיקרה כך, שאכנס כביכול למצב של שכחה ואעשה ללא שום מחשבה רק את מה שמתחשק לי. אני רוצה לבצע את כל הפעולות בהבנה, בצורה הכרתית, לאחר בדיקה עצמית ולפי ההחלטה שלי.

כזה אני רוצה להיות עכשיו, מהרגע הזה ולתמיד! תעזור לי בבקשה להיות כזה, אני מבקש ממך! אני לא רוצה להיות בהמה, אני רוצה להיות אדם! להיות אדם פירושו להכיר מי אתה ולקבוע לבד. תן לי את ההזדמנות הזאת!

אז, מהרגע הזה והלאה, הבה נסכים יחד, שהכלי, הרצון, שבראת בי לא בר שימוש. תן לי הזדמנות לבצע קודם החלטה בעצמי, כיצד להשתמש בו. ואז המסך והאור חוזר הופכים להיות הכלי.

אני פונה אליך, כדי שתעזור לי לבנות כלי, שאין לי אותו מטבעי. אני שונא את טבעי האגואיסטי שמכריח אותי לפעול ללא ידיעתי. אני לא רוצה ככה, אני רוצה לדעת מההתחלה ועד הסוף את כל מה שקורה לי, ולהחליט על הכל בעצמי.

וכשאני מקבל הזדמנות להחליט בצורה ברורה ומדוייקת, כאילו עד הסוף, על כל מה שנוגע לטבעי: על הקבלה ועל היחסים שלי עימו, אז זה מה שייקרא הכלי הרוחני שלי. זה כלי שנוצר על ידי לקבלת הכיבוד מבעל הבית.

הרצון הטבעי נשאר, בלעדיו אי אפשר כמובן לעשות דבר. אך אני כבר לא רוצה לפעול רק לפי הרצון הראשוני הזה. הרצון החדש דורש ממני לדעת את יחס בעל הבית אליי ועד כמה אני אוכל להיות כמוהו, ורק לפי זה אני מגלה את רצוני הטבעי.

כלומר אנחנו לא שוללים את הרצון הטבעי עצמו, אלא רק את שימושו הישן.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המסך הוא ההשקעה שלך במציאות הרוחנית
ואז תפסיק לגנוב…
איך לקבל כדי להשפיע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest