דף הבית / כללי / מהותן האמיתית של תפילה ומצוות

מהותן האמיתית של תפילה ומצוות

photo_rav_gh70_256.jpg

שאלתו של שלמה: מדוע אתם מלמדים שתרי"ג מצוות הן בעצם תרי"ג רצונות?
תשובה: מפני שנברא רצון שהתחלק ל-613 חלקים וצריך לתקן את השימוש בו מ"לעצמי" ל"למען הזולת", כמו שכתוב: "בראתי יצר רע, בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב".
text.gif שיעור על פי המאמר "מתן תורה" (אות ט' – אות י"ב)
text.gif הנשמה שלנו בנויה מתרי"ג רצונות (שיעור על פי המאמר לסיום הזהר)

המשך שאלה: על חלק מהמצוות אתם פוסחים בלימוד ועל חלקן אתם לא מוותרים, למשל אתה ותלמידיך חובשי כיפות וחלקכם עוטי זקנים, (חבישת כיפה הינה הלכה מאוחרת יחסית -בסביבות ה-1700 לספירה).
תשובה: למראה החיצוני אין שום קשר למצוות ולתיקון הרצון מאגואיסטי ל"ואהבת לרעך כמוך" (כלל גדול בתורה).

המשך השאלה: מדוע אינך רואה את הנקודה שבלב באותה ראיה חסידית המגדירה זאת כהתעוררות הנפש השכלית הנמצאת בחדרו הימני של הלב?
תשובה: מפני שהנקודה שבלב זאת השתוקקות לבורא, הקשורה לתכונת ההשפעה, "החלק הימני של הרצונות", ו"לב" נקראים כל רצונות האדם. אך בלב עצמו הרי אין שום רצונות. ואם ישתילו למישהו לב של איזה חוטא? האם זה אסור לפי התורה?
חסידות, מלשון חסד, שמתפתח רק במי שלומד קבלה, מפני שרק כך ניתן להזמין את אור התיקון.
בימינו נשארה רק החסידות החיצונית, במנהגים, שמבינה את המילים כמו שהן, למשל: "בחדרו הימני של הלב נמצא הטוב". ואילו הקבלה מסבירה את המשמעות האמיתית של המילים האלו.

המשך השאלה: מדוע אינך רואה קבוצת לומדים גם כמניין מתפללים?
תשובה: מהות התפילה היא בזמן הלימוד, כשהתלמיד מבקש מהבורא תיקון והשגת מדרגות שעליהן הוא לומד, כשאחר כך הוא משתוקק לתיקון במשך כל היום, כמו שנאמר, ויתפלל כל היום.
logo_kab_bb_40x31.jpg שיעור על פי המאמר "ג' תנאים בתפילה" (שמעתי, רט)

המשך השאלה: גם חלקם של המתפללים מגיעים "לשמה" למרות שבאו "מלא לשמה", ממש כמו חלק מתלמידיך! לדעתי ולתפיסתי האישית "כל הנחלים זורמים לים" ולעיתים אני חושב שאינך רואה זאת כך.
תשובה: אני לא חושב, אלא יודע שאף אחד לא מגיע ל"לשמה" אם הוא לא לומד קבלה בצורה נכונה ומעמיקה. וכדי להבין את התשובות שלי, גם צריך ללמוד קבלה…

שאלתו של יניב: אם הבורא או האור העליון הוא קבוע ואינו משתנה, איך ייתכן שצמצם את עצמו או במילים כלליות יותר "ברא"?
תשובה: קבוע, כלומר, לא משנה את כוונותיו ואת פעולותיו. תמיד "טוב ומיטיב", למרות שלנו הפעולות שלו נראות סותרות.
tv_shlavei_sulam_40.jpg שיחה על בורא, תוכנית טלוויזיה "שלבי הסולם"

פוסטים קודמים בנושא:
613 מצוות – 613 הרצונות שלכם
למה מקובלים חובשים כיפה?
סנה בוער בקוצק
להתפלל – משמע לגלות את הבורא

ידיעות נוספות במדורים: תפילה, מצוות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/7gOek

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest