דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהגלות האחרונה לגאולה האחרונה

מהגלות האחרונה לגאולה האחרונה

"וידבר יהוה אל משה לאמר: ואל בני ישראל תאמר איש איש מבני ישראל ומן הגר הגר בישראל אשר יתן מזרעו למלך מות יומת עם הארץ ירגמהו באבן: ואני אתן את פני באיש ההוא והכרתי אתו מקרב עמו כי מזרעו נתן למלך למען טמא את מקדשי ולחלל את שם קדשי: ואם העלם יעלימו עם הארץ את עיניהם מן האיש ההוא בתתו מזרעו למלך לבלתי המית אתו: ושמתי אני את פני באיש ההוא ובמשפחתו והכרתי אתו ואת כל הזנים אחריו לזנות אחרי המלך מקרב עמם." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק כ', פסוקים א'-ה').

בן, זה המצב הבא שלנו. "יתן מזרעו למלך", זה אומר, לתת אותם לאגו, כלומר, לאפשר למצבים הבאים שלי להתפתח לכיוון אגואיסטי.

לכן האיסור לתת מזרעו למלך, מסמל, שבמצב הנוכחי אתה צריך להכין את המדרגה הבאה שלך בכזאת צורה, כדי לכוון את עצמך באופן מדויק לחלוטין ובטוח לכיוון הנכון. אבל אם אתה טועה, והמדרגה הבאה שלך נופלת לתוך האגו, אז זו הבעיה שלך ולא של זרעך, של המצב הבא.

לכן, כל האחריות מונחת על המדרגה הקודמת, שהכינה את עצמה בצורה לא נכונה לעלייה, כלומר, האחריות מוטלת על האבא ולא על הבן. כאשר האדם נולד, הוא כלום. במה שאתה תמלא אותו, באילו תוכניות, תכונות, איכויות, ערכים, כזה הוא יהיה.

נאמר, שאם העם ינהג בסלחנות כלפי אדם שנתן את זרעו למלך, אז הבורא יכרית אותו ואת כל אלה שפוּתוּ על ידו. זה אומר, שאם רוב האנשים סבורים, שלמצבים הבאים שלהם עדיף להיות בירידה לעולם שלנו, אז יהיה צורך להעלות את כל הרצונות מחדש ולתקנם. זוהי עבודה רצינית מאוד עם אבדוֹת גדולות.

דבר כזה כבר קרה בהיסטוריה שלנו. עכשיו אנחנו נמצאים דווקא באותו מצב, כאשר נפלנו מהדרך הרוחנית, שזה נקרא "יתן מזרעו למלך", וצריכים שוב לצאת מהנפילה, כלומר לעלות מהגלוּת האחרונה לגאולה האחרונה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת האגו בתינוקות
גלות רוחנית ופיזית
סיפורים קצרים. מנדודים במדבר ועד לגלוּת האחרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest