דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדינה מיוחדת, תוצאות מיוחדות

מדינה מיוחדת, תוצאות מיוחדות

שאלה: עכשיו ברוסיה יש משבר חמור, בידוד מהקהילה העולמית. מהי הסיבה לכזה מצב במדינה הזאת?

תשובתי: רוסיה היא מדינה בעלת סתירות רבות. שם חיו למעשה, כל סוגי הגוונים של יהדות מזרח אירופה.

במשך שנים רבות, החל מהבעל שם טוב (המאות ה- 16 ו-17), ברוסיה התפתחה הקבלה המודרנית ביותר, שמתיאוריה הפכה לקבלה מעשית. לכן, הבעל שם טוב וממשיכי דרכו השפיעו על כל העמים שחיו במדינה הרב-אתנית הזאת.

מה גם, שההשפעה הזאת לא הייתה בזה שתושבי המדינה התחילו להבין טוב יותר את התרבות היהודית. היא הייתה הרבה יותר עמוקה והתממשה ברמה הפנימית. חל שינוי בתפיסה, איזה שהוא שינוי ביחס של האנשים לעולם, לחיים, לעצמם. דווקא בזה מתגלה הייחודיות של העם הרוסי.

למרבה הצער, המשבר ברוסיה ילך ויעמיק, כי אם כל העולם, כל התנועה קדימה מכוונת לקירוב יותר ויותר גדול, לתלות כוללת, אפילו אגואיסטית, אז רוסיה כל הזמן מנסה לבודד את עצמה מכולם.

מדינות רבות מבינות, שאסור לעשות את זה, ומתחילות בהדרגה להתאסף יחד. התלות העולמית הכוללת שמתגלה נושאת בחובה או אופי חיובי או אופי שלילי. במיוחד בדוגמה של רוסיה, אנחנו רואים תלות כוללת שלילית. שום דבר טוב לא ייצא מזה. המדינה תלמד על הטעויות שלה.

אי אפשר ללכת נגד הטבע שאוסף אותנו יחד, שואף לאיזון ולאיחוד. זוהי מטרת הבריאה, התוכנית שלה, שבה צריך לתמוך בה וללכת קדימה. חכמת הקבלה מסבירה באיזה אופן אנחנו צריכים להתקרב, כדי שבכל שלב של ההתפתחות החברתית להרגיש את עצמנו טוב יותר, לצעוד יחד עם הטבע, עם אותם הכוחות שמעצבים אותנו, ולא להתנגד להם.

אבל רוסיה מתנגדת לכוחות האלה, לכן היא תפסיד בהרבה תחומים, וכתוצאה מזה תסבול.

היא לא תוכל לספק לעצמה הכול בעצמה, בעולמנו זה בלתי אפשרי, אף מדינה לא יכולה להתקיים בצורה מבודדת. כל מה שברוסיה מדברים על תחליפי יבוא, אלה דברים לא ריאליים לחלוטין. היום אף אחד לא עושה את זה. כל מדינה מייצרת קבוצה מסוימת של מוצרים לטובת הכלל ועושה איתם חילופין, עוסקת במסחר עם מדינות אחרות.

אני סבור, שברוסיה צריכה להתרחש מהפכה פנימית וחיצונית, מפני שהמדינה הזאת עדיין קיימת במשטר של הצאר. שום דבר לא השתנה בניהול שלה מהדורות הקודמים. אם את הצאר החליף לנין, אחר כך סטאלין, אחר כך חרושצ'וב וברז'ניב, ועכשיו פוטין, אז הם כולם ניהלו ומנהלים באותן השיטות. לא התרחשה תנועה קדימה. ועד עצם היום הזה, האוטוקרטיה נשארת בתוקף.

בעולם המודרני של היום, התופעה הזאת זה אנכרוניזם נורא. מדינות כאלה כבר אין אפילו באפריקה. לכן עבור מדינה כל כך גדולה, בידוד יהיה פשוט אסון אם הם לא יגיעו להבנה שהם צריכים לשנות במודע, צעד אחר צעד, את היחס כלפי העולם, כלפי החיים, כלפי עצמם.

מתוך שיחה בנושא "שנה חדשה", 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הנפש הרוסית המסתורית
רוסיה ואירופה בדרך לרוחניות
תחייתה הרוחנית של רוסיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest