דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מד-לחץ שעוזר לי לעלות

מד-לחץ שעוזר לי לעלות

כנס החינוך האינטגרלי, שיעור מס' 1

שאלה: כל יום בקבוצה שלנו אנחנו קוראים את המאמר "אין עוד מלבדו". אבל הוא אף פעם לא הורגש עד כדי כך עמוק כפי שהרגשתי אותו כאן. זה כמו שמבשלים איזה תבשיל וחסר תבלין. כאן אני הרגשתי את התבלין הזה, את הטעם הזה. איזה תבלין אתה יכול לתת לנו כדי שאנחנו נרגיש אותו כל הזמן בכל מקום?

תשובתי: אתם לא תאמינו לי, אבל אני תמיד עוקב אחרי זה, כדי להתייחס לקבוצה לא כמו לתלמידים הקטנים שלי, אלא ככאלה שיותר גבוהים ממני. מבחוץ לא רואים את זה כי אני גם יכול לצעוק עליהם, אבל מבחינה פנימית אני תמיד עוקב אחר עצמי.

זה הברומטר (מד-לחץ) שלי, עד כמה אני מרגיש אותם יותר גבוהים ממני ורק על ידי זה יכול לעלות. ואין זה משנה כיצד הם מתנהגים. הבורא בחר, הביא ואסף אותם, וזה מספיק שאני אחשוב שאין לפניי אף אחד יותר גבוה מהם.

ישנם מקובלים שכבר לא נמצאים איתנו בעולם הזה. אבל אני למעשה לא מרגיש כלום חוץ מהחברים שלי. אם אני אוכל, בזה שאני משתמש בהזדמנות להרגיש אותם ולהיות איתם במגע, להביא את ההתפעלות שלי, את היחס שלי אליהם עד לגדלות הבורא, אז אני יחד איתם אגיע לגילוי הבורא מפני שכל זה נמצא בתוכם.

אין שום דבר אחר חוץ מהאחיזה הזאת, הקבוצה, שאותה נתנו לנו. רק על ידי התמוססות בתוכה, הרוממות שלה, אני יכול להתקרב לבורא שנמצא בתוכה. אנחנו לא צריכים שום דבר אחר חוץ מדאגה קבועה ליחס כזה לקבוצה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס החינוך האינטגרלי, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סדר העדיפויות של מקובל
שהקבוצה תספוג את כולי
כאשר נגמרות המילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest