דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדריך למציאות העליונה

מדריך למציאות העליונה

בכל פעם כשמתחילים ללמוד מספרי מקובלים, ובמיוחד מספר הזוהר, עלינו קודם כל להודות על המצב שזכינו לו. ואנחנו זכינו ללמוד על תכונת ההשפעה, על עולם ההשפעה, להתחבר למקור הכוח שיכול לעלות אותנו מעל דרגת ה"חי" לדרגת ה"מדבר". אז אנחנו נהיה בהשפעה ובאהבה לזולת ולבורא.

כלומר, צריך להעריך את "המכשיר", את האמצעי שעכשיו נמצא לפנינו – הספר המיוחד, שבאמצעות הקריאה בו אני קובע את הקשר עם העולם העליון. אם אני מעריך זאת, אם אני נמשך למעלה ומרגיש יראה, אז באמצעות הקריאה אני אוכל לבצע פעולות שונות על עצמי. אבל לא סתם כדי להשתנות, אלא כדי להגיע להתאמה עם מה שנמצא מחוצה לי.

נראה לי שמסביבי עולם גדול, וזה נכון לרגע זה. אבל אחר כך אני אגלה שכולו בנוי מהכלים, הרצונות שלי. אז אני אתפוס אותם כחלקים של הגוף שלי, מתוך זה אבנה את היחס כלפי הכוח העליון שברא אותי ואהיה בדביקות עימו.

את כל זה צריך לספק לי הספר. ולכן, יש להעריך את אותה המערכת הענקית שנמצאת מסביבי. ספר מקובלים, בדומה למדריך, מכיר לי את המציאות שאני באמת נמצא בה, ומסביר כיצד להשתמש בו כדי להכיר את הכוח העליון ולהגיע לדביקות עימו.

קודם כל צריך להעריך את הפרספקטיבה שמתגלה לפנינו. במידת ההערכה הזאת, הגובה, אנחנו יכולים לפנות עם בקשה. מפני שאם המטרה כה נעלה, גדולה ונהדרת – בוודאי שאני רוצה להשיגה.

ואז אני מתחיל להפעיל את הרצון שלי, לקבלה או להשפעה, בהתאם למידה שאני מברר אותו. וכדי לברר נכון את הרצון, צריך למלא מספר תנאים:

1. להכיר בגדלות המקור.

2. כשאני רואה שהוא גדול, אני רוצה שהוא ישפיע עליי נכון. הרי הכוח הזה יכול להיות "סם החיים" או "סם המוות" – הכול תלוי ביחס שלי, מה אני רוצה ממנו? וכדי שאני אבנה יחס נכון כלפיו, נתנו לי קבוצה. אם ביחד עם החברים אני משתדל לעצב "תפילת רבים", אז דרישתנו תהיה נכונה ואנחנו נזכה ל"סם החיים". מפני שלבד האדם לא יכול לדעת האם הוא מבקש נכון. ולכן, נתנו לי אמצעי בשם "חברים", שבזכותו אני, ללא ספק, יכול לפנות בצורה נכונה, לבקש את הדברים הנכונים.

מתוך שיעור על פי ספר הזוהר, 03.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עולם אין סוף בתפיסתו של ילד
לקראת האור!
רוצה לנהל את המציאות? בבקשה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest