מדריך ברצונות

laitman_2010-06-07_zohar_9036-70.jpg

בדוגמה במאמר "לילה דכלה" ניתן להבין במקצת כיצד נכתב ספר הזוהר. בעלי הזוהר השׂיגו את המלכות בכללות והשיגו בה קטעים מכל מיני חלקיה, כאלה כמו רצונות ליהנות בכוונה על מנת לקבל ("המלאך דומה"), חלק שעובד תחת צמצום ב'. החלק הגברי של המלכות נקרא "דוד המלך", והחלק התואם הנשי שלו נקרא "בת שבע". המקובלים גילו את האור המתקן את המלכות, שיכולה להרגיש את עצמה מחולקת לשני חלקים ולעבוד רק באחד מהם. הם נקראים: "מי" ו"אלה". אנחנו עובדים באופן קבוע על השילוב הנכון של החלקים האלה ובכך דומים לבינה, לשם אלוקים שמורכב משניהם. כשהם ראו את השורשים שלנו בעולם האצילות והתפקוד הנכון שלהם, בעלי הזוהר מגלים את השמות, כלומר המשמעות המספרית (גימטריה) של החלקים האלה. ואחר כך בצורה ציורית מספרים לנו על כך ומסבירים, שפעם אחת בהיסטוריה אנחנו חיים את אותם המצבים, כשהשורש הרוחני יורד ומתלבש בעולם הגשמי.

אמנם כאן מופיעות רק התוצאות, והמקובלים מספרים דווקא על השורשים שאנחנו חייבים להידמות ולהשתוות אליהם. לכן, כשאנחנו קוראים את ספר הזוהר, עלינו לתאר לעצמנו תכונות, כוחות, פעולות שאותן הם גילו במדרגות העליונות, ולא אנשים ומאורעות של העולם הזה. כיצד ניתן לגלות פעולות רוחניות? – לשם כך עלינו לקיים תנאי אחד: להגיע עימם להשתוות הצורה.

אנחנו רוצים להתאחד, לגלות בינינו את התכונות של האיחוד ההדדי הזה ולמלא באור י"ה את אותו החלק של הרצון, שיתגלה בכל אחד. אז אנחנו נבין ונרגיש כיצד למיין את הרצונות שלנו ולהפריד את החלק של דוד שאיתו אפשר לעבוד, מהחלק שאיתו אי אפשר לעבוד. ולדוד אנחנו נחבר את החלק הנשי המתוקן, את בת שבע.

כל אחד יגלה את החלקים האלה בתוכו, כדי להתאחד עם האחרים ולתקן את המלכות הכללית, שבה לפי מידת התיקון מתגלה הבורא. כל העולמות מתגלים בין הנשמות, שָם איפה שהתרחשה ההסתרה והמעטת האור. כשאנחנו משתוקקים לאיחוד, ההסתרה נעלמת ואנחנו מגלים את צורות הקשר שעליהן מדבר ספר הזוהר, עד שנשׂיג קשר הדדי בלתי מוגבל, את עולם האין סוף.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 21.11.2010

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/F6A2l

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest