דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדרגות הגילוי של מחשבת הבריאה

מדרגות הגילוי של מחשבת הבריאה

ההשפעה מצידו של הנברא – פירושה קבלה בכוונה על מנת להשפיע. הרי הבורא רצה שאנחנו נקבל ממנו תענוג. לכן, להשפיע לו – זה לקבל כדי שהוא ייהנה.

הבעיה היחידה היא כיצד עושים זאת דווקא כדי שהוא ייהנה, ולא להנאתי. הרי פעולת הקבלה היא הפעולה הטבעית ביותר של הרצון לקבל. וכיצד אפשר לעלות למצב שבו נשתמש ברצון לקבל לא לפי צורתו הטבעית – לקבל וליהנות, אלא שיקבל וייהנה רק על מנת להשפיע לזולת.

איך אני יכול להשתמש בחיסרון שלו, בתענוגים שלו, בכוח החיות שלו – כדי שהוא יחיה וייהנה כדי להשפיע נחת רוח לבעל הבית, לבורא? לשם כך צריך כביכול להיוולד מחדש, כדי שעכשיו הרצונות שלך, הגוף שלך, השכל שלך – כולם יהיו למען הבורא. כלומר, חייבת להיות כאן לידה מחדש, לידה רוחנית!

כשהאדם מגיע למסקנה הזאת, הוא מבצע צמצום על האגו שלו, בונה מסך ואור חוזר, ומתחיל לקבל בכוונה על מנת להשפיע, עד כמה שהוא מסוגל, בכל עומק הרצון (העביות) שהתגלה לו. וכך הוא מתחיל יותר ויותר להכיר בפועל את הפעולות של המאציל עליו. הרי כשהוא מגיע לדבקות ולחיבור איתו, הוא מתחיל מתוך זה להשיג את המאציל.

מה שהוא משיג עכשיו ומשתלשל בפרצופים: גלגלתא, ע"ב, ס"ג, מ"ה, ב"ן – זהו הגילוי ההדרגתי של מחשבת הבריאה. זה לא סתם איזושהי קבלה של אור על מנת להשפיע, לא סתם חיבור וקשר. אלא זהו גילוי המטרה הנעלה לנברא במנות קטנות, בזו אחר זו. זה כולל את המחשבה הראשונה, וכיצד מתוך המחשבה הזאת נובעת התכנית עצמה, הפעולות עצמן, ובמה הן צריכות להסתיים.

את כל זה הנברא מגלה בכל פרצוף, בטנת"א (טעמים, נקודות, תגים, אותיות – כל המרכיבים של החיבור בין האור והרצון בזכות המסך). וכתוצאה מההתפשטות הזאת, הוא מגלה את התוכן של המאציל – מתחיל להבין אותו, ללמוד אותו, להרגיש אותו. זאת המטרה העיקרית של המדרגות הללו.

בכל מדרגה, הבורא והנברא נמצאים בדבקות מסוימת, שבתוכה מתגלה מחשבת הבריאה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 24.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
פרצוף ע"ב הלבבי כל כך
הדומם שהפך לצומח
תבשיל שכל הזמן רותח…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest