מדע על העולם

laitman_2011-02-12_8037_w-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 1

חכמת הקבלה מדברת על כל מערכת הבריאה, היא מתארת לנו את עולם אין סוף ואת ארבע הבחינות של התפשטות האור הישר, כלומר של בניית הרצון "מאין".

חכמת הקבלה מסבירה, מה הכוונה "מאין", מה מהווה בפני עצמו קיום באובייקט רוחני, מחוץ לעולם שלנו בזמן הירידה אליו ובזמן העלייה ממנו, מה הכוונה "להתקיים מחוץ לזמן תנועה ומקום", מה הם המצבים האלה, כיצד הם מתממשים: לפי איינשטיין? או אחרת, גבוה יותר?

הלאה חכמת הקבלה מספרת על ירידת הרצון. היא עוסקת ברצון ובהשפעת הפרמטר היחידי עליו, האור. חוץ מאור ורצון, אין יותר בבריאה דבר. הם מולידים את כל מה שאנחנו רואים בנו ובינינו. כל אלה, הן כל מיני התגלויות של הרצון, שבצורה זו או אחרת האור עיצב.

חכמת הקבלה מספרת, כיצד התרחשה הירידה ההדרגתית ממעלה למטה, יצירת הגושים של המצב הרוחני: פרצופים, ספירות, עולמות – העלמות. מדובר על תהליך של סיבה ומסובב, נוקשה ומדוייק, שאותו אנחנו לומדים בעזרת גישה מדעית.

בנושׂא זה קיימת כמות עצומה של חומר, מדעי טהור, מסובך: גרפים, משוואות ותנאים, המתארים במדויק התפתחות של סיבה ומסובב של הרצון תחת השפעת האור, מסכים, רשימות, מדרגות התפתחות וכולי.

כל זה, מדע מדוייק, שאינו שייך כלל לדת, לליריקה, או לכל דבר אחר. אלא פיזיקה טהורה.

הלאה חכמת הקבלה מספרת על העולם שלנו, על האופן בו הוא נברא. כבר לפני 3700 שנה המקובלים תיארו כיצד ניצוץ של אור עליון ברא תחילה את הנפח של העולם שלנו. הרי החלל הזה גם כן לא היה קיים. ואחר כך בחלל הזה התרחש המפץ הגדול, וממנו, מהניצוץ הקטן הזה נולד כל החומר של העולם שלנו.

הכל נולד מאין בעולם אין סוף. מבלי להבין זאת אנחנו שואלים את עצמנו: "מה הכוונה מאין?". אך גם בעולם שלנו, כפי שמעידים הפיזיקאים, התרחש אותו הדבר: היה איזה ניצוץ, נקודה, שפתאום התפוצצה והולידה את כל היקום. במילים אחרות, המדע המודרני מנוהל באותם העקרונות ומספר לנו את מה שמספרת חכמת הקבלה. אותו הדבר לחלוטין, כולל ארבע בחינות עוקבות של ההתפתחות: דומם, צומח, חי ומדבר.

כמו כן חכמת הקבלה מספרת על כך, שהיקום נוצר משך מיליארדי שנים, ואחר כך גם כדור הארץ שלנו מאוסף של גזים. זה מתואר בספרי הקבלה, בני מאות ואלפי שנים. היום הפיזיקה, הגיאולוגיה, והאסטרונומיה מדברות על אותו הדבר. המקובלים כתבו על תקופות של התחממות והתקררות של כדור הארץ, שארכו עשרות מיליוני שנים, עד שעל פני כדור הארץ נוצרה שיכבה מוצקה והופיעה האפשרות לחיים של חומר חלבוני, הודות לחלוקה תואמת בין החלקים המרכיבים. מדוע דווקא חומר חלבוני? מדוע דווקא על בסיס כזה, ולא על בסיס מתאני או צורן וכולי? כל זה מוסבר בחכמת הקבלה.

ולבסוף מסופר בחכמת הקבלה על הופעתו של האדם, שהפך לתוצאה של ההתפתחות ההדרגתית של הטבע הדומם, הצומח והחי. חכמת הקבלה מספרת על שלבי הביניים: על קוראלים בין דומם לצומח, על סוג מיוחד המייצג חוליית מעבר מדרגת צומח לחי ועל הקוֹף, כצורת ביניים בין המצב הגבוה ביותר של דרגת החי והאדם.

חכמת הקבלה מתארת את כל השלבים האלה ומראה מדוע האבולוציה התרחשה דווקא באופן כזה. השוני מתיאורית דארווין הוא בזה, שבחכמת הקבלה מדובר על נתוני מידע שקיימים מלכתחילה, על גנים של מידע שנמצאים בחומר, ושמתפתחים לפי תוכנית קבועה מראש, ולא באופן מקרי או בתלות בנסיבות.

כל הסוגים מיושׂמים בכך שנובעים מפרמטרים פנימיים, שמלכתחילה היו קיימים בעולם אין סוף ופשוט ירדו למטה, התממשו כאן, כדי לעלות אחר כך שוב למעלה. כל השרשרת הזאת הייתה מותנית מראש, מחושבת מראש מההתחלה ועד הסוף.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במוסקבה, 10.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניצוץ, שברא את היקום שלנו
מדוע נוצר המפץ הגדול הזה?
חכמת הקבלה – מדע על חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest