מדע על הבורא

Laitman_2010-11-09-11_6635.jpg

שאלה: על סמך מה אתה טוען שהפסיכולוגיה קרובה לקבלה?

תשובתי: הכול תלוי לא ממש בנושא עצמו, אלא איך אנחנו מבינים אותו. וההבנה שלנו משתנה עם הזמן. כיום לדוגמה, אנחנו חיים בתקופה של שינויים גדולים, במיוחד שינוי התפיסה שלנו על העולם, ובהתאם לזה שינוי היחס שלנו כלפי העולם.

במשך מאות שנים הקבלה הייתה נחשבת כמיסטיקה, המקובלים נחשבו כמיסטיקאים, מכשפים ומגלי עתידות. (ראו בוויקיפדיה על הרב כדורי ואחרים).

אך הזמן משנה את תפיסת העולם שלנו והקבלה הולכת ונתפסת כמדע על העולם, כפסיכולוגיה העליונה של האדם. באותה הצורה, במשך שנים רבות, גם הפסיכולוגיה הייתה צריכה להתגונן נגד טענות על כך שהיא כביכול מיסטיקה להתעקש על היותה מטריאליסטית, ופחדה שיאשימו אותה בקשר עם הדתות, עם גלגולי נשמות וכדומה.

אך בזמן האחרון, העולם שנמצא בבלבול מאפשר לנו לשנות את נקודת המבט ולחדש את תפיסת העולם: חכמת הקבלה היא כבר לא סתם מיסטיקה, והפסיכולוגיה מרשה לעצמה לדבר על דברים שמעבר לעולם הזה. המושג "מטריאליזם" פרץ את הגבולות המקובעים שלו. הפסיכולוגיה הפכה למדע מטריאליסטי, על שמשמעות השם שלה היא "נשמה" –"פסיכו" ביוונית.

ולהיפך, דווקא בדיווחים, במחקרים ובשיחות של הפיזיקאים המודרניים אני רואה יותר ויותר מיסטיקה! בעתיד, כל המדעים יתמזגו לאחד. "חכמת הקבלה" היא המדע על כל הבריאה, או ליתר דיוק, המדע על הבורא. הרי לא יכולים להיות כל כך הרבה תחומי מדע על עולם אחד!

ידיעות קודמת בנושא:
הפסיכולוגיה של האלטרואיזם
הפסיכולוגיה של העולם הרוחני
הקבלה היא הפסיכולוגיה של הדור החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest