דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדע במקום אינסטינקטים

מדע במקום אינסטינקטים

אנחנו, בניגוד לחיות, מתפתחים על ידי המדע. אבל זו עדיין לא בחירה חופשית. המדע רק מקדם אותנו קצת יותר קדימה. החיות מתפתחות רק על ידי המכות והאינסטינקטים, אבל לנו כמעט ואין אינסטינקטים, ולכן אנחנו מתפתחים על ידי המכות ועל ידי המדע.

המדע מאפשר לנו לראות דברים מראש. למשל, צילומי רנטגן מאפשרים לנו לזהות את המחלה ולהתחיל לרפא אותה מבלי לחכות שהיא תתגלה בפועל. ללא הרנטגן, רק הכאב היה מגלה לנו שיש בעיה.

אם כן, החכמה רק עוזרת לנו לסבול פחות, וכדי להשיג את החכמה הזאת, אנחנו משלמים ביוקר. אבל זאת עדיין אותה המגמה הבהמית, הרצון להיפטר מהצרות. המדע אינו מעלה אותנו לדרגת האדם, כי כל המדע שייך לדרגת החי. בעזרתו אנחנו מפצים על חוסר האינסטינקטים שבנו, וזה הכול.

החיות בטבע מסתדרות מצוין ללא רופאים, הן יודעות כיצד לאכול בצורה נכונה, כיצד ללדת, כיצד לבנות לעצמן מקום מגורים או מחסה. אצלן הכול מתנהל על ידי האינסטינקטים, ואילו אנחנו מחליפים את האינסטינקטים במדע, וזה למעשה כל תפקידו: לשרת את האגואיזם שלנו, כדי שנסבול פחות.

אם כן, גם את ההתפתחות שלנו אנחנו בוחנים מתוך דרגת החי. ולכן, גם כאשר בני האדם מגיעים להכרה בנחיצות האיחוד והקשר ההדדי, הם אינם יודעים כיצד להשיג אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 04.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האלטרנטיבה לייסורים
המדע של העתיד המוצלח
זרקו כבר את הקביים שלכם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest