דף הבית / המשבר ופתרונו / מדינה מוסרית: אוטופיה או מציאות?

מדינה מוסרית: אוטופיה או מציאות?

דעהלאחר ההצלחה הגדולה, חברת הצריכה ההמונית נקלעה למשבר המערכתי הרציני ביותר במישור הכלכלי, חברתי ופוליטי.

מתבהרת האמת – ללא מטרת הצמיחה המוסרית, אף מערכת חברתית ומדינית אינה מסוגלת להתקיים, ובהכרח נובלת.

כבר נוצרה קהילת מדענים אשר מפתחת את הפתרון לבעיות המוסריות של המדינה ושרואה בכך נחיצות היסטורית. האנושות עברה את השלב של המדינה המשפטית והסוציאלית. כיום אנחנו עומדים בפני מדינת מוסר, והשלב הזה הוא בלתי נמנע בהתפתחות העתידית של האנושות.

ברור, שכדי שמדינה דמוקרטית תתקדם בדרכה האבולוציונית, חייבים להשלים אותה בסמכות מוסרית על-מדינית, כיוון שטבע המדינה במהותו הוא לא אתי (לא מוסרי). רק אז תתאפשר דרך ההתפתחות העתידית לכיוון מדינה מוסרית.

בדומה לרשויות של הפיקוח החוקתי, חייב להיות מוסד שיעקוב אחר תיאום של החלטות הממשלה לנורמות מוסריות.

מדינה מוסרית צריכה להיות תחת שליטתה של רשות חברתית שתכניס למדיניות ולחיים החברתיים את המימד המוסרי, שתארגן ותייצב את התהליך הזה.

חשוב להגדיר את הרשות הזאת כשלטון משמר על-מדיני שמגן על המהות המוסרית של המדינה. הייחודיות של המוסד המגן הזה אמורה להיות בכך, שהוא חייב להיות בעל זכות-וטו ביסודות המוסר.

חברים במוסד לשמירת המוסר חייבים להיות בעלי עיקרון מוסרי בעיני הרבים. כלומר, אלה צריכים להיות אנשים בעלי מוניטין מוסרי שאינו ניתן להיסוס.

החברה תהיה מוכנה לקבל את הרעיונות של המדינה המוסרית, כאשר תתאסף מסה קריטית של אנשים שמוכנים להיות מוסריים על מנת להימנע מאסון חברתי. הרעיון של מדינה מוסרית מתייחס לכל העולם. ללא שינוי צורה למדינה מוסרית, המדינה של היום לא תוכל לצאת מהמבוי הסתום שבו היא נמצאת.

התייחסותי: משמח לראות איך דעות המדענים מתקרבות לדעות המקובלים! מוכרחים להביא לידיעתם את החכמה שלנו על מנת לקצר את דרכם בחיפושים וטעויות.

ידיעות קודמות בנושא:
דָלוּת הדור
המוסריות מסדירה את חיי האנושות
איך לשנות את סולם הערכים של החברה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest