דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מדיטציות על פי חכמת הקבלה

מדיטציות על פי חכמת הקבלה

zakryv_glaza_100_wp.gif

שאלתה של נטע: רבינו חיים ויטאל (בשער ד' של ספרו שערי קדושה) מבאר כיצד העוסק במדיטציה (לאחר שמוכן לכך מצד רמתו בלימוד התורה ושמירת המצוות ויראת שמים שבו) נכנס לחדר בו הוא מתבודד, עוטף עצמו בטלית, ויושב עם עיניים סגורות. אז הוא רואה עצמו מניח את גופו מאחוריו, ועולה לשמים. משמגיע למצב זה, הוא לוקח משפט או קטע ממִשנה, וחוזר עליו שוב ושוב כמנטרה. התייחסותך?

התייחסותי: אין כאן אף מילה על העולם שלנו, הכול אך ורק מצביע על הכוחות של העולם העליון, בשפת הענפים של הקבלה – מקובלים כותבים את ספריהם רק בצורה כזאת (ראו תלמוד עשר הספירות חלק א, הסתכלות פנימית).

…נכנס לחדר (להיכל המלכות) בו הוא מתבודד (מכל הקליפות – הפרעות), עוטף עצמו בטלית (ראו דרגת טלית בזעיר אנפין דעולם האצילות, עם אור מקיף), ויושב עם עיניים סגורות (משאיר את המדרגה הקודמת שלו). אז הוא רואה עצמו מניח את גופו מאחוריו (את האח"פ שלו), ועולה לשמים (לאח"פ דעליון). משמגיע למצב זה, הוא לוקח משפט או קטע ממִשנה, וחוזר עליו שוב ושוב (וכך עולה שוב ושוב ממדרגה למדרגה).

5 comments

  1. זהר שיר השירים/ ד 'ם' נפתחות לה' ה'/ אות תקנג

    תקנג) אלא כד סתים וכו': ומשיב. אלא בעת שהכל סתום במחשבה העליונה, שהיא בינה, והיא נקודה בלתי מתפשטת, וסתומה לפנים, כל אלו השבילים העליונים, והאותיות הסתומות, נסתמו הכל באות ם'. והיו כל השבילים וכל האותיות העליונות סתומים וכלולים באות זו. כיון שעלה ברצון להתגלות, ולהוציא תולדות, נפתחה אות ם' זו ונעשתה ה'.

    פירוש. בינה זו היא ישסו"ת, ומתחילה יצאו בישסו"ת ב' קוין ימין ושמאל, ואז היו כל אורותיה סתומים, מפני המחלוקת שהיתה בין ימין לשמאל. ואז היא נבחנת לם' סתומה, שהיא סתומה מכל צד ואינה יכולה להאיר. עד שזעיר אנפין עלה למ"ן, והכריע ועשה שלום בין ב' הקוין ונתיחדו זה בזה אז נפתחו האורות שלה (כמו שנאמר בפתיחה לפירוש הסולם אות ל"ג) ואז נבחן שהם' הסתומה נפתחה והיתה לה' הפתוחה מכל צד.

  2. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן

    http://www.youtube.com/watch?v=9UatiQsDarc

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רבה יקר שלי האם אתה לא חושב שהגיע הזמן שאני אשפיע לבורא עולם ?האם לא שילמתי מחיר יקר מספיק? האם לא הגיע הזמן שכבר אשפיע לבורא עולם ,שיהיה לי מסך ואור חוזר,חוש שישי ,אני רוצה להתנתק מהחושים הגשמיים ולהשפיע לבורא עולם.אנא ממך אתה לא חושב שכבר הגיע זמני להשפיע לבורא עולם?

  4. אסתר המלכה מהקבוצה הווירטואלית:)

    אהבתי מאוד את התשובה של רב:)

  5. כן אבל האם הוא גם ביצע את כל הפעולות הגשמיות המתוארות על פני \בנוסף\יחד\דרך??? הרוחני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest