דף הבית / חינוך, ילדים / מדור של יחסי תקשורת, להכרת משמעות החיים

מדור של יחסי תקשורת, להכרת משמעות החיים

שאלה: בשנים 2008-2009 עסק האינטרנט לא הראה למעשה שום ירידה, אלא להיפך, גדל ב- 10-12%. היום העסק הזה ממשיך לגדול. האם הוא מהווה את "יום המחר" של כל הפעילות האנושית?

תשובתי: בעיקרון, אנחנו כבר עברנו את השלב הזה. הדור של טכנולוגיות הקיטור, החשמל והגז כבר הסתיים. הגיע לקיצו גם הדור של כל מיני הטכנולוגיות של אמצעי התקשורת. עכשיו אנחנו כבר לא שואפים לידע ולקשרי תקשורת, נעלם העניין לתקשורת בין בני אדם. אנחנו רואים את זה טוב מאוד באינטרנט: עד כמה מהר הוא עוזר לנו להתפתח ומסנן את כל מה שכבר מהווה מדרגה שסיימה את עבודתה ואנו זורקים אותה.

השלב הבא הוא שלב של משמעות שמאופיין בהשתוקקות להשגת משמעות החיים. על הסף הזה אנחנו ניצבים היום. זה לא סתם דור של אנרגיה, חומר, מידע, אלא למעלה מזה, דור של חיפושׂ תשובה על השאלה של משמעות הקיום. ללא השאלה החדה הזו והתשובה עליה, האנושות לא תוכל להתקדם הלאה, היא תיכנס לדיכאון, להתאבדויות, לטרור, לבלבול מוחלט: "אני לא יודע, מה לעשות?!".

היום העולם חי לפי העיקרון של "הרווחתי – זרקתי", "גנבתי – אכלתי". במצב כזה אין מטרה, לכן האנושות צריכה למצוא אותה. והיא תתגלה דווקא בקולקטיב אינטגרלי, אם אנחנו נוכל במהירות להציג את הדוגמה הזאת לעולם. הבעיה היא בכך, שהאנושות צריכה בעצמה להרגיש אותה, אנחנו לא יכולים להכניס את האנשים בצורה מלאכותית למצב כזה.

אם האנשים יוכלו לגשת לזה, אז הכול ישתנה. ואם לא, אז יכול להיות שאנחנו נתקיים עוד זמן רב במצב הזה. אבל אז יהיה לנו רע, אנחנו נשתוקק למלחמה, בכך שאנו חושבים רק על לחתוך את הקשרים המסובכים ולפתור בעיות.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 20.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מברבריות לשגשוג
סוף עידן הצריכה הבלתי מרוסנת
שלב חדש של התפתחות האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest