דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / עזרה חיצונית למען קשר פנימי

עזרה חיצונית למען קשר פנימי

laitman_2010-03-10_5442.jpg

שאלה: מה זה אומר שימוש רבו, שעל ידו התלמיד מקבל קשר עם מדרגה עליונה?

תשובתי: שימוש רבו, זה אומר ללכת בעקבות ההמלצות והציוויים של רבו, ורבו ממליץ לתלמיד לעבוד על הקשר שלו עם החברים ולעסוק בהפצה של השיטה הזאת, של ההשכלה האינטגרלית. זה כולל עבודה בהכנת החומר, הפצתו והתכללות של האדם בקבוצה. אבל את כל זה הוא צריך לעשות מתוך מחשבה, שבזה הוא עושה נחת רוח לרבו.

זוהי מערכת מאוד פשוטה. יש את הקבוצה שלי, ה"עשירייה" שלי, ואנחנו צריכים להתפעל זה מזה, כדי להתקשר יחד עם מדרגה יותר עליונה, שזה נקרא רבו ("רב" מסמל גדול, כלומר מדרגה יותר עליונה משלנו). אנחנו רוצים להתגבר ולממש את הפער בין המדרגה שלנו ושלו, כלומר לעלות.

אבל איך אני יכול לעלות לשם אם המדרגה העליונה דוחה אותי? ואילו אני צריך לראות אותה מושכת אותי, שיש בה חן, ולכן אני צריך לקבל התפעלות מהחברים על הגדלות של המדרגה העליונה הזאת. אם אני בעצמי מתאר לעצמי שהמדרגה הזאת היא גדולה ויש בה כל טוב, אז ככל הנראה אני לא חושב נכון עליה, אלא להיפך לגמרי.

זה נקרא שימוש בגופו של רבו, כלומר לתת עזרה חיצונית, שאתה בטוח שזה רצונו. הרב אומר, מה ואיך אנחנו צריכים לעשות: איך ללמוד, איך להתחבר, איך להפיץ את השיטה, לפי אילו קריטריונים להתקיים.

שאלה: ומהי הבדיקה שכבר יש מגע עם הרב?

תשובתי: לבדוק אפשר רק כאשר אתה מתחיל לקבל הכרה במדרגה של הרב.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר", 05.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העברה מאדם לאדם
מבחן על מסירות לרוחניות
חיבור עם העליון דרך חיבור עם שווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest