דף הבית / משבר עולמי / מדוע מוקדשת כל- כך הרבה תשומת לב למשבר?

מדוע מוקדשת כל- כך הרבה תשומת לב למשבר?

photo_rav_gh70_140.jpg

שאלה: מדוע אתה מקדיש כל- כך הרבה זמן לניתוח המשבר? מה איכפת לנו מייסורים בהמיים של אגואיסטים חסרי הכרה?

תשובה: ראשית, כולם מאוד יקרים לי! שנית, למשבר, כמו לכל דבר בעולם, ישנה סיבה ומטרה. מטרתו של המשבר היא, לעורר באדם את הצורך להעריך מחדש את אופן התנהגותו. הייסורים לא ייפסקו כל עוד לא נעשה זאת, ונעשה זאת טוב. הסיבה שבגללה אני עוסק בנושא, היא כדי לעזור לאנשים לבחור ביחס הנכון למתרחש, ובכך לצמצם את כמות הייסורים. בקרוב אותם "הייסורים הבהמיים של האגואיסטיים חסרי ההכרה" יגיעו גם אליך – ואז, אנא ממך, אל תשכח לכתוב לי, איך השתנתה פתאום דעתך על כמות הזמן שיש להקדיש לבעיה זו…

שאלה: האם יש הגיון בלהתבונן בשנאה ההדדית המתגלה, או בחוסר האהבה ההדדית בעולם, כהשתקפות של המצב בקבוצת "בני-ברוך" או בי באופן אישי?

תשובה: הקבוצה והעולם אכן קשורים יחדיו, אך הם נמצאים ברמות שונות: התעלותה הרוחנית של הקבוצה תלויה בעולם, בעוד שחומרת הייסורים היורדים על האדם מלמעלה תלויה בקבוצה (אם האדם מעוניין לשמוע בקולה של הקבוצה, או לא).

שאלה: מדוע אחדות הנשמה הכללית מתגלה עכשיו מצידה האחורי? האם באמת יש צורך שיהיה כואב כדי שאכיר בקשר שלי עם שאר האנשים בעולם?

תשובה: אחרת בלתי אפשרי לשכנע את האדם לתקן את הטבע שלו. כאב – זוהי מידת חוסר האיזון שלנו עם הטבע. מידה זו אנו קובעים בעצמנו.

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest