דף הבית / משבר עולמי / מדוע אנחנו מתחילים לשתף פעולה אחד עם השני?

מדוע אנחנו מתחילים לשתף פעולה אחד עם השני?

ידיעה: פ.דייסון ((F.Dayson,פיזיקאי, Y-Press, משחקי מחשב): השחקן יכול להשפיע על הניצחון של היריב ללא קשר למעשיו. כדי לעשות זאת, תלוי בתוצאה של הסיבוב הקודם, השחקן חייב בסבירות מסוימת לבחור בשיתוף פעולה, ומראש לקבל יותר מהיריב, והרווח הוא גדול יותר ככל שהיריב מקבל יותר. באמצעות הורדת הרווח העצמי ניתן להילחם באסטרטגיה הזו. וההתנהגות הזאת אינה רציונאלית.

ואם שני הצדדים מבינים את האסטרטגיה הזאת, שאף אחד לא יכול לנצח בלי לגרום נזק לעצמו, הם יכולים להגיע להסכם ולמקסם את הרווח עבור שניהם, ודחייה של ההסכם על ידי כל אחד מהם לא יכולה להביא לו תועלת כלשהי, כי זכייתו נקבעת באופן מלא על ידי הפעולות של היריב.

קיומן של אסטרטגיות מוצלחות שאינן ברורות במשחק הזה הפתיע, וההשלכות המעשיות עדיין לא מובנות. הבסיס המדעי בשקט התהפך, ונשאר לחכות עד שזה ישפיע על ספרי הלימוד לכלכלה.

התייחסותי: בשנים האחרונות, יותר ויותר גילויים נעשים בתחום האינטראקציה האנושית. זה אמור להוביל אותנו להכרת האינטגרליות המוחלטת שלנו כמערכת אחידה, שאין בתוכה חופש של הפרט לא במחשבות, לא ברגשות, ולא בפעולות. רק המסה העצמית בכל דבר מביאה לחופש. בינתיים זה נראה לא מציאותי, אבל אנחנו נתגבר על הקיפאון הזה ועל מגבלות ההבנה של האחדות הגדולה של הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
אבולוציה על בסיס שיתוף פעולה ולא תחרותיות
שיתוף פעולה זאת תכונה שמאפיינת את הטבע
העתיד – מאחורי קשר הדדי טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest