דף הבית / חינוך, ילדים / מדוע אנחנו משקרים?

מדוע אנחנו משקרים?

מחקר (תרגום מרוסית): כולם מרמים עד שמתחילים לאבד את הרגשת הכֵנוּת העצמית. רק מעטים משקרים בגדול, ואילו בדברים הקטנים – כולם, הסוג הזה של חוסר הכֵנות הרבה יותר מזיק.

בכל אחד קיים פוטנציאל לחוסר כנות, כמעט כולם משקרים בדברים שוליים. אנחנו רוצים להפיק תועלת מהשקר, אבל רוצים להיחשב ככנים. יותר חזק מהכול, משחית את החברה, הוא דווקא השקר ההמוני בקנה מידה הקטן.

מה שדוחף את האנשים לשקר, זה הביטחון שכולם משקרים. עולה הנטייה לשקר בעת תשישות נפשית, בנשיאת זיופים של הסמלים המסחריים של ביגוד, כאשר השקר יועיל לא רק לשקרן אחד, אלא ל"קבוצה".

עד כמה יעיל המאבק בשקר? התוכחות על נורמות ההתנהגות אינן יעילות, אבל אזכור על דרישות מוסר מניבות תוצאות, אם מבקשים פתאום מאתיאיסטים להישבע ביושר ואמיתות של התנ"ך.

תגובתי: האגו משקר במודע ושלא במודע, מפני שהוא חייב לראות תועלת לעצמו בכל דבר ורק בזה הוא מתחשב. התיקון הוא בשינוי הערכים, ערך הכנות והיושר, חוסר החרטה ונקיפות המצפון, היכולת של ההתעלות הרוחנית, כל זה צריך להפוך להיות גבוה יותר מהוספת כזבים טבעית. אבל רק ההשתוקקות לשׂכר העליון, להתקרבות לבורא, יכולה לשמור מפני האגו הטבעי.

ידיעות קודמות בנושא:
למה מופיעים ייסורי מצפון
תגנוב מהאגואיזם שלך
המוח מבחין בין "קדוש" ליומיומי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest