דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע אנחנו לא יכולים זה ללא זה

מדוע אנחנו לא יכולים זה ללא זה

שאלה: מדוע אפשר להתקדם להשפעה רק בזכות החיסרון הכללי ולא בזכות החיסרון של כל אחד בנפרד?

תשובתי: לא קיים חיסרון אחר. כל החסרונות האחרים הם רק רסיסים קטנים של הכלי הכללי שאינם מסוגלים להחזיק את המילוי מפני שאין להם נפח. הכלי המינימאלי נוצר כתוצאה מחיבור בין לפחות עשרה בני אדם בהתאם לחוק שורש וענף. אז כיצד רצון אינדיבידואלי יכול להפוך למקום לגילוי?

אם מדובר על כלי רוחני, כלומר, על השפעה, אז היא אינה יכולה להתממש באדם אחד. את מי אני אוהב? – את עצמי. האם להשפיע לעצמי נקרא השפעה?

כלי רוחני נקרא רצון להשפיע, חיסרון לאהבה. והמילוי הוא היכולת לממש את ההשפעה. ואם אני משתוקק להשפעה, אז איך אני יכול לבטא את ההשתוקקות הזאת, לצייר אותה, לפסל אותה, להרגיש אותה איכשהו, אם אני לא מחובר עם עוד כמה אנשים ולא מחפש יחד איתם את הצורה של הרצון להשפיע הזה?

זאת התבנית ההכרחית שבלעדיה אני לא אוכל לבדוק האם אני רוצה השפעה או לא, ובשביל מה אני צריך אותה. אני אראה שאני שונא ולא רוצה את החברים, ואני צריך לבדוק האם בכל זאת אוכל לייצב מעל זה את הרצון שלי להשפעה.

אני צריך להתעלות מעל עצמי ולהסכים לעשות על עצמי ניתוח, לאפשר לחתוך חלק מעצמי כאילו שסורקים את האגו שלי במסרקות ברזל, וזה בכלל לא נעים לי, אבל אני מתחיל לאהוב את זה.

אני מתחיל לשמוח מכך, מפני שאני מרגיש את החשיבות של ההשפעה, אני מעריך את המטרה הרוחנית יותר מאשר את הבשר שלי, האגואיסט הזה שהפך עבורי לאויב שנוא כי הוא רוצה לקבור אותי תחתיו עד סוף החיים שלי.

כאלה הבחנות האדם צריך לעבור ולהרגיש, אז איך הוא יכול לעשות את זה לבד, ללא קשר עם האחרים?

וכאשר נוצר הקשר, מתחילות הבעיות: שנאה, תאווה, כבוד, מאבקי שליטה ומחלוקות שונות שמופיעות בקבוצות. הם שוכחים שזה נשלח להם דווקא כדי שהם יתגברו על כל ההפרעות ויבררו: מי אני ביחס לרצון להשפיע, תחת איזה רצון אני קבור.

במקום זה, האנשים מתחילים להסתכסך ולהאשים זה את זה. אני מבין שישנם כל מיני מצבים, אבל צריך לעבור אותם במהירות. אסור להיתקע בהם זמן רב. כאן חייבים לשמוע למה שאומר המורה, וצריכה להיות אמונה בו וכבוד כלפי דעתו, כדי לצאת מהר ככל האפשר מההתקוטטויות הפנימיות הללו.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 30.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד על עצמנו את חוקי הבריאה
"מים קרים על נפש עייפה"
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest