דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרהורים מועילים מעל צלחת מרק

הרהורים מועילים מעל צלחת מרק

ההשתוקקות היא מעבר לגבולות הרצון הרגיל. הרצון מגיע מלמעלה, הוא מתגלה בתוכי ואני מתחיל לרצות משהו. נניח שהופיע בי רצון לאכול מרק, אני מממש את הרצון הזה וממלא את עצמי. בזה בכלל לא קיים ה"אני" שלי, אלא פשוט התגלה רצון ומימש את עצמו.

והשתוקקות נקראת לא מה שנובע מהרצון שלי למילוי, שניתן לי עכשיו, אלא מהרצון הנוסף, מעל למילוי הזה, ליהנות לבעל הבית, למי שנתן לי את המרק. כי גם הרצון למרק הגיע ממנו, ואני רוצה להראות שאני רוצה את המרק בגלל שדווקא הוא נותן לי אותו. זו נקראת השתוקקות.

אני מברר שאת הרצון קיבלתי מהבורא וגם המילוי מגיע ממנו, וכל זה כדי ליצור בינינו קשר. אבל אני לא רוצה לקבל את המילוי הזה בצורה ישירה, אני מוכן לקבל אותו רק למען היחס שלי לבעל הבית. ועל אף שאני מבצע צמצום על המילוי הזה שהוא מביא לי, שזה נקרא "חמור שבחמורות", מפני שבכך אני כביכול דוחה את בעל הבית – אך אני עושה זאת כדי לעלות ולהשתמש במילוי הזה, אבל זה כבר מפני שהוא מגיע ממנו.

אני מגלה השתוקקות וחיסרון למרק, וגם את המרק עצמו שבא מהבורא, אבל לאחר שהחלטתי שאקבל את זה למענו. זה נקרא לגלות את "קוצו של יוד", את הראש של ההוי"ה, את הכתר.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 30.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התוספת שלי לכיבוד המלך
החיפוש אחר הרעב הרוחני
חסרון והשתוקקות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest