דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מדגם של רצונות

מדגם של רצונות

מתוך דברי "מדרש רבא", פרשת קרח: מאתיים וחמישים איש ראו כיצד כדור האש, אליו הפך גופו המתלקח של קרח, התגלגל לכיוון התהום ונעלם במעמקי האדמה. ברגע שכל החוטאים וכל השייכים להם נבלעו בתהום, שני הקצוות של התהום מיד נסגרו. פני האדמה הפכו להיות בחזרה חלקים, כמו מקודם, ללא שום סדק. 

בדרך הרוחנית, האור העליון משפיע עלינו, וכל פעם כשאנחנו נעים קדימה, אנחנו מבררים שחלק מהרצונות שלנו מנוגדים והפוכים לו. מקודם היה נדמה שהם כולם כאילו דומים לאור. אחר כך האור העליון ממשיך להשפיע עלינו, אנחנו שוב עושים איזשהו בירור, מדגם, מתקדמים קדימה עם רצונות עוד יותר טובים. ופתאום בתוך האור, מגלים שאחדים מהם שוב לא מוכנים לתיקון, הפוכים לו.

הכל תלוי באינטנסיביות של האור. לדוגמה: לפנינו עומד שולחן נקי, אבל אם נביא פנס גדול ונאיר על השולחן, ועוד אולי בעזרת איזה שהם קרני אור מיוחדים, נראה שיש עליו הרבה לכלוך וזבל שלא נראים לעין. כלומר, כשאנחנו עולים כל פעם, אנחנו רואים משהו שהיה נדמה מקודם כראוי לשימוש בתכונות הפנימיות שלנו, ועכשיו מתגלה כאויב, כאגו. מיון כזה מתרחש בכל מדרגה.

התורה מספרת על רצף התגלויות של רצונות אגואיסטיים, על מדגם קבוע, על איך שהרצונות עוברים תיקון ומתגלים עכשיו כהפוכים: חלקם מומתים, אחרים הולכים קדימה. במדרגה הבאה זה קורה שוב, וכך זה נמשך עד שנשאר רק מה שנקרא "לב האבן", שמתוקן רק בדרגה הגבוהה ביותר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 20.5.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest