דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תנועה לפי קרן האור

תנועה לפי קרן האור

שאלה: בעל הסולם, המקובל הגדול של המאה ה-20, כתב באחד מכתביו על האפשרות של מלחמת עולם שלישית ואפילו רביעית. מה חושבים המקובלים, זה יקרה או לא?

תשובתי: המקובלים רואים את המערכת הכללית של ההנהגה, ואת האפשרויות שנמצאות לפנינו. הם רואים שלכל אדם ולכל האנושות קיימת בחירה חופשית. ישנן שתי דרכים בהן אנחנו עוברים כל מיני מצבים: דרך ייסורים ודרך תורה (אור). אם אנחנו רוצים ללכת בנתיב הרגיל של החיים הגשמיים, חושבים רק עליהם ולא משקיעים מאמצים להתעלות בעצמנו מעל לעולם שלנו, אז העולם הזה יתחיל להכניס אותנו למבוי סתום עוד יותר גדול, כדי שבסופו של דבר יאלץ אותנו לעלות. אבל לפני שאנחנו נחליט להתחיל בעלייה, נחווה ייסורים עצומים, כולל מלחמות עולם שלישית ורביעית ומצבים נוראיים אחרים. אנחנו רואים שבינתיים שום דבר אינו משתנה לטובה.

שאלה: כלומר, בתוכנית העליונה טמונות מלחמות עולם שלישית ורביעית, ועכשיו הכול תלוי בנו, בני האדם, עד כמה ניכלל במודעות בתוכנית הטבע?

תשובתי: לא רק זה. בתוכנית של הטבע טמונים בעיות אקולוגיות, רעב, מכות אקלים, רעידות אדמה וכולי, הכול במטרה לנענע אותנו שנרגיש את הצורך במדרגת ההתפתחות הבאה. אבל כל זה היא דרך תפיסה בהמית של הגוף הגשמי! אבל אם נרצה לעלות את עצמנו רוחנית, אז מצטרפים כוחות אחרים לגמרי, כי אנחנו נתחיל להשפיע על מערכת ההנהגה עצמה! לא המערכת התחתונה ביותר שלנו תחייב אותנו לצאת למדרגה הבאה, אלא אנחנו בעצמנו, מתוך בחירה, נעלה אליה. אז ההשתתפות שלנו תיראה אחרת, והעולם יהפוך להיות נפלא. אנחנו נתכלל בצורה חכמה בהנהגה ונלך קדימה, נבין בשביל מה. זה ישנה לגמרי את חיינו ואת היחס אליהם.

תנועה כזאת נקראת תנועה לפי קרן האור. האור זו עלייה מעל לקיום הבהמי שלנו, זהו רצון להתקרב לעליון. מעליי נמצאת מערכת הנהגה, אותה אני צריך להבין, ולדעת שלתוכה אני חייב להתכלל. ההתקרבות אליה נקראת תנועה אל האור, את הדרך הזאת חייב לעבור כל אדם, ואלה שלא עברו, יבואו ויעברו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest