מגלים חוק חדש

כל החוקים במדע, שאותם אנחנו, כאנושות, גילינו עד עכשיו: בכימיה, בביולוגיה, במתמטיקה, בפיזיקה ואפילו בפיזיקה הקוונטית, מסתכמים לחוק אחד – חוק הקשרים ההדדיים. לכל חוק שניקח, קיים בן זוג: חוק המשיכה וחוק הדחייה. חוק ההתפתחות וחוק ההתדרדרות. בכל חוקי הטבע יש מכנה משותף אחד: מגמתיות.

אמהר לחלוק איתכם את העובדה, שהחוק החדש הוא חוק שכתוצאה ממנו נוכל לחזות את ההתפתחויות העתידיות. הוא מבוסס על בחירת המגמתיות: למשוך את הכול אליי על חשבון האחרים, או לתת לאחרים, כשאני מקבל לעצמי רק את ההכרחיות, ודואג לכל המערכת.

ישנה דוגמא מאוד פשוטה ומוחשית לחוק הזה: הבקטריות. בגוף שלנו יש בקטריות, שבלעדיהן פשוט לא נוכל לחיות. הן מייצרות ויטמינים, כמו ויטמין K, שאותו כמעט ולא ניתן לקבל מבחוץ. בדיוק כך קיימות הבקטריות, שבלעדיהן אי אפשר לעכל מזון.

יש בקטריות מועילות, שבדומה לצבא או למשטרה, מגינות מפני בקטריות רעות. כל הבקטריות האלה עובדות לטובת היצירה, לטובת הקשר ההדדי, בדאגה לכל הגוף. מהצד השני, יש בקטריות שמכוונות להרס. והן שגורמות למחלות ולמוות.

ישנה דוגמא נוספת – סימביוזה וטפילות. בסימביוזה, האחד עוזר לשני, ובזכות זה מתפתח, בעודו עוזר לאחרים. למשל, כל הצמחים סופגים פחמן דו-חמצני, מפני שהוא הכרחי לקיומם, ופולטים חמצן. ואילו בעלי החיים ובני האדם – להיפך. הטפילים, לעומת זאת, חיים על חשבון האחרים, מוצצים הכול מהגוף שעליו השתלטו, ומתים בעצמם, מפני שאין להם לְמה להיטפל.

כל אלה הם מחקרים מדעיים. נדרש לאנושות זמן רב כדי לגלות את חוקי הטבע הללו. עכשיו, אם נחבר הכול ביחד, נגלה חוק חדש: חוק המגמתיות של הקשרים ההדדיים. מה אנחנו לומדים מהטבע, לאחר שאנחנו מגלים את סודותיו? – אם אתה דואג לאחרים, טוב גם לך, וגם לאחרים. אם אתה מושך לכיוון שלך – האחרים סובלים, ואז אתה בעצמך סובל פי כמה וכמה.

עכשיו החברה נגועה ב"וירוס" שנקרא חמדנות. זהו וירוס נוראי, שאינו חס על אף אחד. אדם יכול להיות טוב ואכפתי, ופתאום הווירוס של החמדנות חודר אל הגוף שלו, והכול מתבלבל.

אם נתבונן על העולם המודרני, הוא כולו נגוע בווירוס הזה. מה הווירוס הזה עושה? – הוא משנה את המגמתיות של הכוונה, מדאגה לאחרים, להתעשרות על חשבון אחרים. הווירוס הזה מתפתח במהירות עצומה, מכסה את כל היבשות, את כל שכבות האוכלוסייה, את כל האנושות.

כתוצאה מהמגפה הזו, אנחנו עדים להתפרקות במשפחות ובענפים כל כך הומאניים של שירות הציבור כמו חינוך ורפואה. בקצב הזה, בקרוב נתקוף זה את זה בנשק, מלאי זעם, מבלי להבין שאיש מאיתנו אינו אשם. אנחנו פשוט לא רואים את האויב היחיד – את וירוס החמדנות. אנחנו צריכים להילחם לא אחד נגד השני, אלא נגד האויב המשותף, וירוס החמדנות, מתוך התאחדות בערבות הדדית. זוהי הפעולה הראשונה שלנו.

הפעולה השנייה היא להבין, שלא צריך להלחם עם אחינו, לא משנה מאיזה סוג הם, אלא להתאחד בקרָב נגד הווירוס. הפעולה השלישית – להבין שהנשק במלחמה שלנו הוא אהבה וקשר הדדי.

אנחנו יכולים לצאת לכיכרות, אבל אם אנחנו הולכים להילחם אחד נגד השני, זה רק יחזק את האויב המשותף שלנו – את וירוס החמדנות. ולאחר שננצח אותו, אנחנו נבין שהווירוס הזה נוצר בנו דווקא כדי לעורר את האיחוד שלנו, להביא אותנו לחיבור, לאושר, לביטחון, לנצחיות ולאהבה.

שנהיה בריאים ביחד וננצח ביחד.

ד"ר אנגלוב, בוסטון
ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד מהטבע את הערבות
ערבות כתנאי לחיים
כדי להיות ערֵב, אתה צריך להתעלות מעל עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest