דף הבית / חכמת הקבלה / מגלים את סודות החיים

מגלים את סודות החיים

שאלה: נדמה לי שצריך להיות אדם חכם מאוד, כדי להגיע לגילוי של המערכת העליונה שמנהלת את העולם שלנו?

תשובתי: לא. בספר הזוהר כתוב, וכמו כן בכתבי האר"י ובעל הסולם, שחכמת הקבלה לא דורשת שום יכולות וכישורים מיוחדים בולטים, וכל אדם יכול להשיג אותה. בדיוק כפי שאתה מכיר ומשיג את החיים האלה, מתוך מה שאתה רואה, כך אתה מגלה גם את מערכת ההנהגה העליונה, מתחיל להבין ולראות כיצד היא עובדת סביבך, כיצד מופעלים בני האדם ואתה בעצמך, ואיך אתם יכולים לבנות עולם חדש.

הראייה הזאת מקנה לאדם הרבה כוחות. קודם כל, הוא מתחיל להרגיש את עצמו נצחי, והחיים שלו אינם מסתיימים תוך כמה עשרות שנים. האדם מתחיל להרגיש  את החיים בתוך הנשמה ולא בתוך הגוף. הגוף שלנו שייך לדרגת חי. המשתייכים לדרגות דומם, צומח וחי מוגבלים בזמן של החיים שלהם. ואילו האדם שמתחיל להידמות לעליון, לבורא, נכנס למישור שונה לחלוטין של הקיום שלו, מה שנקרא חי את חיי הנשמה. אז הוא מתחיל להרגיש נצחיות ושלמות בחיים שלו בתוך הנשמה.

לעבור מחיי הגוף לחיי הנשמה בזמן החיים בעולם הזה, כלומר להתחיל להרגיש את העולם בצורה נצחית ושלמה, להבין איך לנהל את עצמו, לעזור לאחרים להשיג גם כן ראייה כזאת, את כל זה נותנת לנו חכמת הקבלה.

שאלה: אתה מדבר על קיום בדרגה יותר עליונה. אבל האם האדם מתחיל יחד עם זה להבין גם כן את העולם שלנו? כי היום בני האדם מאוד מבולבלים…

תשובתי: כבר דיברנו על זה לא אחת, שרצונות גופניים הם אלה שבסך הכול מניעים את האדם, רצונות לאוכל, מין, משפחה, שאופייניים גם לבעלי חיים, ורצונות חברתיים, עושר, כבוד, מושכלות. שלושה סוגי רצונות גופניים ושלושה סוגים חברתיים. אבל זה לא מספיק, כי מתעוררת בנו השאלה: "בשביל מה אנחנו חיים? למה חיים? מה משמעות החיים? מה מטרתם? מה הסוד שלהם?". אנחנו לא יכולים לנעול את עצמנו רק בחיים האלה ולומר שאין יותר כלום, אני חי את 70 השנים שלי, ממלא אותם בהתאם לשאיפות שלי וזה הכול.

אנחנו מתפתחים, ובמיוחד בדור שלנו, אנחנו מגיעים לשאלות, שללא מציאת פתרון להן, האדם לא רוצה לחיות, שוקע בייאוש. בהתאם לתהליך התפתחות הטבע, שפועל ומשפיע עלינו, אנחנו חייבים לגלות את סוד החיים, את מטרתם ומהותם. לכן מתגלה חכמת הקבלה. אם השאלה תופסת את האדם, שהיא למעלה מהרצונות לאוכל, מין, משפחה, עושר, כבוד, מושכלות, שאופייניים לעולם הזה, שאלה שהיא למעלה מהעולם שלנו, למעלה מהחיים שלנו, והאדם מרגיש שהוא חייב לגלות אותה, אז הוא מגיע לחכמת הקבלה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 9.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest