דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "מגלה טפח ומכסה טפחיים"

"מגלה טפח ומכסה טפחיים"

laitman_2010_6214_us-70.jpg

שאלה: משך כל ההיסטוריה, המקובלים מצד אחד העבירו את חכמת הקבלה מדור לדור. ומהצד השני הם יצרו הסתרה מיוחדת על החכמה הזאת כדי שהיא לא תתפשט בכל העולם…

תשובתי: המקובלים "מגלים בהסתרה" את ההשׂגות שלהם. לכן נאמר: "מגלה טפח ומכסה טפחיים". זהו גילוי בתוך האדם של הרצון הדרוש, שבו אחר כך הוא ירגיש את העולם העליון.

הטבע שלנו זה הרצון, ורק בתוך הרצון, אם הוא ישנו, אנחנו מרגישים את העולם. ככל שהרצון גדול יותר, כך זה מורגש בו יותר. כל החפצים בעולם שלנו נבדלים זה מזה רק בגודל הרצון. רצון בדרגה 1 – דומם, 2 – צומח, 3 – חי, 4 – מדבר (אדם). אם הרצון מתכוון לקבל לעצמו, אז הוא נמצא בעולם שלנו. אם הרצון הוא להשפיע לאחר, אז הוא נמצא בעולם העליון.

ידוע, שניתן להרגיש תענוג רק במידת הרצון אליו. במילים אחרות, ניתן לקבל אור, רק בנוכחות והימצאות של הכלי.

לכסות טפחיים – זה אומר, שהמורה, המקובל, צריך ליצור בתלמיד הסתרה. רצון של טפח אחד, נחיצות לגילוי, והסתר של טפח נוסף, כדי שהרצון הזה לגלות יהיה בעל מנת להשפיע. אז במקרה כזה התלמיד יזכה לגילוי ברצון המתוקן הזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגילוי הסודי של הזוהר
רבי שמעון – אדם בלתי נראה
הזוהר – הוא גילוי

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/KHIy9

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest