דף הבית / המשבר ופתרונו / מגיפה של הנרקיסיזם

מגיפה של הנרקיסיזם

מחקר: נציג הציביליזציה המודרנית רגיל לא לחסוך מעצמו שום דבר. אנשים רגילים לסיפוק מיידי של צרכים רגעיים ומציאת פתרונות מהירים, הם מפחדים מהעתיד ומנותקים מהעבר. הנרקיסיזם בחברה הגיע לממדים של מגיפה.

הקפיטליזם הפך את הפרסום העצמי לתעשייה, שהצלחתה תלויה ביכולת ליצור דמות מוצלחת. התקשורת יוצרת את הרושם כי שינויים חיוביים אינם אפשריים.

כתוצאה מכך, אנחנו מתמודדים עם נוירוזה המונית. דמויות של הורה טוב והורה גרוע, אובייקטים של שנאה ואהבה נוצרים בילדות המוקדמת ומתמזגים עם "האני העליון" האכזרי. כתוצאה מכך, האדם נמצא בין כעס מדוכא ורצון לשלוט. העדר של הצורך להתמודד עם כל דבר בעצמו הביא לאובדן טוטלי של יכולת האדם לשלוט בתחום זה או אחר של חייו.

כתוצאה מכך, אנשים נעשים תלויים במדינה, בתאגידים ומוסדות ביורוקרטים אחרים. נרקיסיזם הוא ביטוי פסיכולוגי של תלות זו. תרבות ההמונים בנויה על פנטסיות של הנרקיסיזם, היא יוצרת אשליה של כוח והרגשה של תלות בו זמנית.

התייחסותי: האגו המפותח מעבר למידה הוא חשוך מרפא, הוא ימשיך את המוטציות שלו ויוביל אותנו לניוון תרבותי מוחלט. רק יישום עקבי של שיטת החינוך האינטגרלי יכול להווה מכשול בדרך הזאת שמובילה לאבדון.

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הקפוא הזה
האנטומיה של האגואיזם
הילדים נהיו אחרים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest