ברית מלאה באהבה

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף קי"ט:

"ולכן, גם הזכות הגדולה, שהאדם זוכה להכריע את עצמו לכף זכות, עדיין אינה מספקת לו, לזכות לאהבה השלמה, כי עתה אינו משיג מעלתו ית' מבחינת הטוב ומיטיב לרעים ולטובים, אלא מתוך השגחתו ית' כלפי עצמו.

אבל עוד אינו יודע מהשגחתו יתברך, באופן הנעלה והנפלא הזה, עם יתר בריות העולם. ונתבאר לעיל, שכל כמה שאינו יודע, כל עסקיו של הנאהב עם אחרים, עד אף אחד מהם לא יחסר, עדיין אין האהבה נצחית. ולפיכך הוא מחוייב, להכריע גם כל העולם לכף זכות. ורק אז מתגלה לו האהבה הנצחית."

בדרך לדבקות השלמה ולהשגת מטרת הבריאה אנחנו משיגים את כל החסרונות שלנו ואת כל הפעולות של הבורא עלינו במשך כל התהליך שעברנו בתקופה של ההשגחה העליונה הנסתרת. ואז האדם רואה איך בכל השלבים, בכל הגלגולים שהוא עבר, הבורא היה כלפיו כטוב ומטיב ובאהבה חלוטה.

מתוך זה באדם נולדת אהבה בחזרה לבורא. אבל זה עדיין לא מספיק, כי הוא צריך לעבוד גם כן על העתיד, כדי שגם בעתיד הוא ישמור על אותו יחס. כלומר הוא צריך לפתח בתוכו כלים שנקראים אמונה וביטחון, כדי שבכל שלב ושלב בעתיד הוא לא יאבד את האמונה באהבתו של הבורא אליו.

וגם זה לא מספיק כדי לקבוע שהבורא הוא טוב ומטיב. כי זה הכול תקף רק ביחס לאדם עצמו, ועכשיו הוא צריך לקבוע את אותו הדבר כלפי כל השאר.

כלומר, בגמר התיקון שלו הוא משיג את גמר התיקון של כולם לגמרי ומתוך הנקודה הזאת לראות את כל ההיסטוריה של האנושות, כל הדרך שעברו כל הנשמות בתהליך התיקון שלהן.

הנשמות הנפרדות האלה מגלות את הקשרים שלהן מעל אותו ים של שנאה שבו הן שקועות ושהוא מפריד ומרחיק ביניהן. דרך קשרי האהבה האלה הן מרגישות איך ים של אגו מפריד ביניהן, וכך הן מגלות שהבורא כל הזמן דאג להן בצורה הטובה ביותר. וכל הייסורים, המכות והבעיות שהן עברו במשך כל ההיסטוריה של האנושות, ועלייתן של הנשמות דרך כל העולמות עד עולם אין סוף, כל זה היה תוצאה מאהבה גדולה של הבורא.

בעלייתו של האדם בסולם המדרגות הרוחני, במידת עלייתו הוא נבדל מהאגו שלו, אז הוא רואה שרק בתוך האגו הוא הרגיש את הייסורים. ואם לא האגו הזה, הרצון לקבל לעצמו על חשבון הזולת, הוא היה מרגיש תמיד רק אהבה ודאגה גדולה של הבורא אליו.

זאת אומרת שהוא רואה ומבין, שכל ההרגשות השליליות הן לא באו אליו מהבורא, אלא נבעו מתוך הקשר שלו עם הרצון האגואיסטי שלו. וכך הוא קובע, שנמצא בקשר, בברית עם הטוב והמטיב, ושהקשר הזה, הברית הזאת, מלאה באהבה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 18.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מפת הדרכים לבורא
הנטל הבלתי נסבל של האהבה החלוטה
הוא שברא אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest