דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבצע את רצון העם

מבצע את רצון העם

"וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-אַהֲרֹן, מֶה-עָשָׂה לְךָ הָעָם הַזֶּה: כִּי-הֵבֵאתָ עָלָיו, חֲטָאָה גְדֹלָה. כב וַיֹּאמֶר אַהֲרֹן, אַל-יִחַר אַף אֲדֹנִי; אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת-הָעָם, כִּי בְרָע הוּא. כג וַיֹּאמְרוּ לִי–עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים, אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ: כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ, אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם–לֹא יָדַעְנוּ, מֶה-הָיָה לוֹ. כד וָאֹמַר לָהֶם לְמִי זָהָב, הִתְפָּרָקוּ וַיִּתְּנוּ-לִי; וָאַשְׁלִכֵהוּ בָאֵשׁ, וַיֵּצֵא הָעֵגֶל הַזֶּה." (תורה, ספר שמות, פרשת "כי תשא", פרק ל"ב, פסוקים: כ"א – כ"ד)

שאלה: אהרון מאשים את העם בזה שהם דרשו ממנו לתת להם אל. אבל הוא הכהן הגדול…

תשובה: לא, הוא עדיין לא הכהן הגדול ולא המנהיג, הוא המבצע.

משה, תכונת ה"בינה", מוביל את העם קדימה, מראה לו את הדרך, ואהרון מממש את התכונה הזאת בעם. לכן, כאשר משה נעלם, הכול מתממש לפי תכונת ה"מלכות", ואהרון חייב לציית אל העם.

מה זה אומר שאהרון אסף מהנשים את התכשיטים שלהן? אישה, היא "מלכות" עם התכשיטים שלה.

כלומר, בהתחלה עם ישראל היה מכוון לעבודת הקודש, לקישוט של האגו על ידי השפעה. ועכשיו הם מוכנים להקריב את ההשפעה ולהיפרד מכל התכשיטים, כיוון שאיבדו קשר עם הבורא, את יסוד העבודה על מנת להשפיע.

לכן העם נופל לתוך האגו כדי להיאחז לפחות במשהו, בדומה לילד שתופס את הצעצוע האהוב עליו, הרי רק כאשר הוא אוחז בו הוא מרגיש בטוח. כל זה מסודר על ידי הטבע ומתממש לפי התוכנית שלו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתאמי האור
הצד ההפוך של תכונת ההשפעה
משה ואהרן, אמונה וידיעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest