דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט על העולם שלנו דרך התפיסה של פעולות רוחניות

מבט על העולם שלנו דרך התפיסה של פעולות רוחניות

שאלה: פעם בשיעור אתה נתת משימה, להעביר את האגדה על "כיפה אדומה" לשפה רוחנית…

תשובתי: חוץ מכוחות רוחניים אין בבריאה שום דבר. אפשר לקחת כל סיפור שרק תרצה ולהעביר אותו לשפה של פעולה רוחנית.

לדוגמה, באגדה על כיפה אדומה, אימא שלה זו "בינה". הזאב, זה האגו ("קליפה") שבעצמו רוצה להשתמש בסבתא. אבל יחד עם זה הוא עוזר לילדה, בכך שמראה לה את הדרך.

השאלות של כיפה אדומה: "למה לזאב יש כאלה עיניים, אוזניים ושיניים גדולות?", מצביעות על התגלות הדרגתית של הרע שבאדם, שאי אפשר לגלות מראש.

הצייד, זה "האור המקיף", שפותח את הבטן של הזאב ומשם יוצאת סבתא, בריאה ושלמה.

אפשר לקחת מהסיפור כל מה שרוצים ולהעביר לשפה של פעולות רוחניות, מפני שכל זה לבוש חיצוני על תהליכים פנימיים. לכל פנטזיה שרק נכנסת לראשו של אדם, אפילו כזאת שלא ניתן לממשה בעולמנו, בכל זאת יש שורש רוחני, שעל ידו ניתן לתאר את התופעה הזאת.

התרגיל של "כיפה אדומה" מבוסס על זה, שאנחנו רואים פעולות של העולם שלנו ומנסים למצוא להן שורשים רוחניים של כוחות שמנהלים את העולם הגשמי. אני רוצה שהאדם יראה סביבו כוחות רוחניים שמנהלים את כל מה שמתרחש. אף על פי שבעיקרון, זה אותו הדבר.

שאלה: מצד שני, אתה כל הזמן אומר, שלהסביר את האמת אפשר רק כשמשיגים את השורש הרוחני.

תשובתי: אם נתייחס לעולם שלנו כמו שאמרתי, אז אנחנו נשתוקק להשגת השורש הרוחני, בכך שמשתדלים להבחין בכוחות רוחניים מאחורי כל הפעולות שמתרחשות עימנו.

אבל לא זה מה שחשוב, אלא שאנחנו נשלב השתוקקות לגילוי הכוחות הרוחניים עם ההשתוקקות בינינו. כאשר אנחנו נרגיש שיותר ויותר באופן פנימי מתלכדים יחד, מתחברים בכוונות, במחשבות, בתמיכה הדדית, אז נהיה חייבים לנהל את הרגשות שלנו, את התמיכה ההדדית ובהתאם לזה נראה איך בעולם הזה, בדרגה שלנו, מתרחשות פעולות מכאניות.

זה נקרא גילוי הבורא, כאשר האדם מנהל אותו, כמו שנאמר: "ניצחוני בניי".

שאלה: אתה סבור, שאם נסתכל על העולם שלנו כמו על עולם שמנוהל על ידי כוחות רוחניים, אז אפשר לחדור לתוך כל זה?

תשובתי: פעם, כאשר חזרתי עם המורה שלי, הרב"ש, מטיול, אנחנו הגענו לביתו. לא הרחק מהבית עמד פח עם מכסה שהיה נפתח אם לוחצים על הדוושה. לפח התקרב סוס, לחץ עם רגלו על הדוושה, פתח את מכסה הפח והחל לאכול את שאריות המזון.

אני עמדתי נדהם והבטתי על התמונה הזאת ואילו המורה שלי אמר: "אתה רואה? זה מלאך". הרב"ש באופן אוטומטי ראה בהתגלות הבהמית כוח רוחני שמנהל את הגוף החלבוני הזה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 15.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפיזיקה והליריקה של העולם הרוחני
מלאך המחטט בפח
כמו מים שמחלחלים לתוך החול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest