דף הבית / המשבר ופתרונו / מבט על העולם דרך משקפי האינטגרליות

מבט על העולם דרך משקפי האינטגרליות

שאלה: נניח, שבזמן הלימודים האינטגרליים בקבוצה, יחד איתנו יימצא גנב או מלשין. בהתאם לשיטה אנחנו צריכים להתעלות מעל עצמינו ולהעריך את האחר, כפי שהוא מעריך את עצמו. אבל האדם תמיד מצדיק את עצמו. ואם אנחנו ננסה להצדיק את ההתנהגות שלו, אז נאבד את כל ערכי המוסר, ואותם אסור להרוס מבלי ליצור חדשים.

תשובתי: אני לא הורס ערכי מוסר, אלא לומד כיצד לעלות למדרגה הבאה של ההתפתחות שלי, כאשר "אנחנו" יהיה חשוב יותר עבורי, מאשר ה"אני".

איך אני יכול לשתף פעולה עם כל האנושות, אם היא תמיד מצטיירת לי כיותר גרועה ממני: זה טיפש, וההוא יותר חכם ממני, אבל הוא לא מוצלח במשהו אחר וכולי. אז איך אני יכול אז להתייחס לכולם בצורה אינטגרלית, אם אני לא אלמד עכשיו להצדיק אותם? צריך ללמוד! אני לא מדבר על זה שאני כבר מצדיק אותם. לא.

המטרה של הסדנאות שלנו, היא ליצור איבר אינטגרלי של תפיסת העולם. אז אני אראה את העולם כאחֵר, את הקשר ההדדי האינטגרלי שלו, את הרשת. כל זה יהיה בתוכי. אני פתאום, בהביטי על העולם, אוכל לומר: "או ! כך צריך לעשות!". מתוכי, זה לא יהיה לי מסובך.

תנסי עכשיו להרכיב תוכנית לחלוקת מזון בכל העולם. נניח, ששׂמו את הקלפים בידיים שלך: בעולם יש כמות כזאת של מזון, שנמצאת במקומות כאלה וכאלה. תחלקי אותה כך שלכולם יהיה טוב. את תיקרעי לגזרים, לא יספיקו לך לא המשאבים האנושיים ולא משאבי המחשב, כדי לבצע את זה.

ואילו מתוך תפיסת העולם האינטגרלית, בשבילך זה יהיה טבעי, כמו עבור אימא שיודעת – את זה אני צריכה להכין עבור התינוק, את זה עבור בעלי וכולי. והכול מוכן! למה? מפני שהיא מרגישה אותם. זה החלק שלה. זה נמצא בתוכה. אבל אם אנחנו נצטרך לעשות משהו עבור אנשים זרים, אז כאן כבר מופיעות בעיות גדולות מאוד. ואם עבור העולם כולו, אז על אחת כמה וכמה.

לכן חשוב לי לצאת מתוך עצמי. אני "מֵאמן" את עצמי על האחרים. ככל שהם נראים לי טיפשים יותר, ככל שנקודת מבטם מנוגדת יותר לשלי, כך אני יכול לצאת יותר מתוך עצמי, לעלות מעל עצמי בהסכמה זמנית איתם.

שאלה: במה מסתיימת ההסכמה הזמנית הזאת?

תשובתי: בכך, שאני יוצר חוש אינטגרלי חדש. אני מתחיל להבין את כל האנשים האחרים, ומכל המערכת שנוצרת ונולדת בתוכי, אני מתחיל לראות באיזו צורה אפשר לשתף פעולה עם כל העולם. אני לא מתכוון לתקן אף אחד, האגו לא ניתן לתיקון.

וכל השאר, בכך שמשתתפים יחד איתי, עוברים וודאי את אותו השלב. אבל אנחנו לא מתקנים זה את זה! אנחנו עולים לדרגה הבאה.

מתוך שיחה עם ואלריה חצ'טוריאן, 27.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איינשטיין אפילו לא חלם על זה
אינדיבידואליות בהתכללות בכולם
אישיות שלא הייתה בטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest