דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאתרים את מקום העבודה

מאתרים את מקום העבודה

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו

שאלה: האם אפשר להסביר בצורה פשוטה כיצד אנחנו יוצאים מתוך עצמנו?

תשובתי: אנחנו נמצאים בתוך הטבע. כל הטבע החיצון הזה מהווה את תכונת ההשפעה והנתינה (+). ואנחנו הפוכים ממנו, כולנו נמצאים בקבלה (-).

איך אנחנו יכולים לשנות את עצמנו? – בדיוק כפי שהילדים משתנים כשהם גדלים. אנחנו צריכים ליצור סוג של מתאם, שכל הזמן יקרב אותנו לטבע הנותן, ויעביר אותנו ב-125 מדרגות של התאמה ותיקון.

את המתאם הזה אנחנו צריכים לבנות בעצמנו. כשאנחנו בונים אותו, אנחנו למעשה בונים את העולמות הרוחניים. נאמר שהצדיקים הם השותפים של הבורא: הוא בונה עולמות ומחריבם, והצדיקים הולכים ומתקנים את העולמות האלה. מפני שבשורש שלנו כבר קיימות כל ההכנות הדרושות.

לכן אנחנו צריכים להשתדל לבנות חברה שבה כולם משפיעים, כולם אוהבים, כולם נמצאים בקשרים הדדיים נכונים. לשם כך אנחנו צריכים ללמוד את מה שכתבו המקובלים שכבר השיגו את זה. אנחנו צריכים לחשוב מהי תכונת ההשפעה השלמה, איך זה להימצא למעלה לרצון, איך היחסים שלנו צריכים להשתפר כל הזמן. בקיצור, כאן בינינו, לא בין הגופים, אלא בין הרצונות שלנו, אנחנו משתדלים לבנות מערכת של השפעה הדדית, של ערבות הדדית.

קודם כל חייבים לגלות את הרע: כולנו אגואיסטים, הפוכים מההשפעה. לאחר מכן אנחנו מתעלים מעל עצמנו, מתגברים על הרע ועוברים למצב של "להשפיע על מנת להשפיע", או במילים אחרות: "מה ששנוא עליך, לא תעשה לחברך". לאחר מכן נעבור לשלב הבא של התיקון ונתקשר בינינו עד כדי כך, שכל אחד ירצה למלא את האחרים בדומה לאמא שדואגת לילד שלה. אני מקבל את הרצון של הזולת במקום הרצון שלי. כשאני מעמיד את הרצון שלי לשירות הרצון שלו, אני מקבל את מה שהוא רוצה, ונותן לו. כך הכול עובר אליו דרכי. זה כבר נקרא "לקבל על מנת להשפיע", או "ואהבת לרעך כמוך".

כך, בשלבים, אנחנו מתקדמים לקראת המטרה.

אנחנו צריכים להבין שחכמת הקבלה היא החכמה הפרקטית ביותר. היא ניתנה לנו כדי שנממש אותה בקשר ההדדי שלנו, כאן ועכשיו. זהו התנאי הראשון כדי שנייצב את עצמנו בצורה נכונה בעולם הנוכחי. לכן העולם נמצא במשבר ואנחנו נמצאים במשבר. כל זה כדי שנאתר את מקום העבודה. וכל השאר כבר תלוי בנו.

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יומיים וחצי להרכבת הלגו העולמי
החיפוש אחר היציאה מתוך עצמי
שני נתונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest