דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יומיים וחצי להרכבת הלגו העולמי

יומיים וחצי להרכבת הלגו העולמי

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו

שאלה: הייתי במספר כנסים, ובכל פעם אני מגיע בגלל חשבון אגואיסטי כלשהו. מהו החשבון הטוב ביותר שיכול להיות לי בכנס הזה, כדי שאגיע לשינויים הגדולים ביותר?

תשובתי: אמרנו שאנחנו זקוקים למתאם שמכוון את האגואיזם שלנו להשפעה. הכנס הוא המתאם החזק ביותר, ובעזרתו אנחנו עולים. לכן אני צריך לחשוב אך ורק איך להתכלל באחרים, עד שלא יישארו לי מחשבות משלי ורצונות משלי. אני צריך להתנתק מכל החשבונות האישיים, לפחות למשך היומיים וחצי של הכנס. אנחנו צריכים ליצור כאן מצב כזה, שממש יעביר אותנו כבר למדרגה הרוחנית הראשונה.

אנחנו באמת מסוגלים לעשות את זה. חסרה לנו רק ההתמודדות עם ההפרעות. אנחנו צריכים לראות את ההפרעות האלה ככוח חיובי שמראה לנו את המקום שבו טמונה הבעיה, כלומר את מה שעלינו לתקן.

היום ביקרתי את הנכדים שלי כאן, בקנדה, והבאתי להם מתנות (יש לי כאן נכד אחד ושתי נכדות). המתנות האלה מבטאות צורות שונות של חיבור: סוגים שונים של לגו, פאזלים, חרוזים שצריך להרכיב לשרשראות יפות. כל המשחקים הללו קשורים לחיבור, ללימוד כיצד להרכיב דבר נכון, יפה, מתאים, שיהיה ניתן להשתמש בו.

וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים לעשות. נותנים לנו חברה מפורקת: האגואיזם שלנו פרץ בצורה של משבר ששובר את הכול עד היסוד. אך למעשה, מתגלה עכשיו דבר נפלא ביותר. המשבר הזה פוקד את כל החתכים שבהם עוסקת האנושות: החינוך, התרבות, חיי המשפחה, חינוך הילדים – והוא מגיע עד כדי טרור, דיכאון וייאוש. המשבר גם לא פוסח על המדע וכל שאר התחומים, כולל התחום הפיננסי. זהו משבר גלובלי של היחסים שלנו עם הטבע.

הגענו למצב שבו אנחנו נמצאים בתוך לגו מפורק ושבור לחתיכות קטנות ביותר. לא נשאר אף חלק שלם שיהיה ניתן להמשיך לשחק בו בצורה כלשהי. פירקנו וריסקנו את הכול.

ועכשיו אנחנו צריכים להתחיל להרכיב את הכול מחדש, בצורה חדשה. אם בצורה הישנה המערכת לא עבדה, משמע שהדבר הכי טוב הוא לפרק את הכול ולהתחיל מההתחלה, כדי שמעכשיו והלאה תהיה לנו רק דאגה אחת: כיצד להרכיב את הלגו הזה בצורה נכונה. זוהי המשימה שעומדת עכשיו בפנינו.

בסופו של דבר, כל אדם בעולם יצטרך להבין את זה, אך זה יקרה כתוצאה מכמה מכות נוספות. ואנחנו – אלה ששומעים על זה, יודעים על זה ולומדים על זה – יכולים כבר עכשיו להתחיל להרכיב בינינו את הלגו הזה בצורה נכונה במשך ימי הכנס. אנחנו יכולים לעשות את זה בינינו, מבלי להצטרך להפעיל את המערכות הגדולות של העולם הזה: החינוך והתרבות, המדע והיחסים במשפחה, הכלכלה, הפיננסים, הכסף והמצב הגלובלי בטבע.

מספיק לנו לעשות רק דבר אחד. העבודה שנדרשת מאיתנו דומה לעבודה של תאי המוח: הם לא צריכים לעכל את המזון, לנשום את החמצן או להזרים את הדם. אנחנו אותה הקבוצה באנושות שחייבת לבצע את העבודה ברצון הנקי, בהרגשה הנקייה, ללא כל הלבושים החיצוניים הקונקרטיים – רק שהלב והמוח יהיו מכוונים לחיבור.

העולם יבטא את הרצונות הללו בצורות אחרות, מגושמות יותר, מפני שהעבודה שלו אינה שייכת לתאי המוח, אלא לשאר האיברים: האיברים הפנימיים, הידיים, הרגליים. אבל אנחנו צריכים לעבוד רק במוח ובלב. ואם נוכל לממש בינינו חיבור כזה, להרגיש בינינו את כוח ההשפעה, האהבה, ההבנה ההדדית – אם כולנו נהיה שקועים בזה, לא יהיו לנו שום בעיות, ונוכל להתחיל להרגיש את המציאות העליונה. זה מה שאנחנו צריכים לעשות בימים האלה.

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אחראים על העולם
שלושה ימים שבהם תלוי כל העולם
לגו מחלקי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest