דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאחורי המשלים נמצא העולם הרוחני

מאחורי המשלים נמצא העולם הרוחני

שאלה: האם אתה יכול לראות את כל העולם מקצה עד הקצה?

תשובתי: אני רואה את הטבע של העולם הזה, מבין כיצד הוא מסודר, מבין את בני האדם. במילים אחרות, אני רואה דרך העולם הזה את האגו בדרגות השונות ביותר של ההתפתחות: דומם, צומח, חי ואנושי. מעל העולם הזה, האגו הופך לאלטרואיזם.

שאלה: נאמר, שהעובר הרוחני רואה את כל העולם מקצה עד הקצה, "נר דולק לו על ראשו וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו, ומלמדים אותו את כל התורה כולה". מה זה אומר?

תשובתי: זה נאמר כמשל על כך שהעובר רואה ארבע בחינות של אור ובתוכן "צופה ומביט מסוף העולם ועד סופו", עם זה "נר דולק על ראשו", כלומר האור חודר את כל הבחינות האגואיסטיות.

שאלה: למה אי אפשר היה לתאר זאת בשפה פשוטה, כדי שיהיה מובן לכולם?

תשובתי: כדי להבין את התורה צריך ללמוד אותה בצורה נכונה. אז, מאחורי כל מילה נראה פעולות/אובייקטים רוחניים ונבין מדוע הם מתוארים דווקא במשלים של העולם שלנו. יהיה מובן לנו היחס בין העולם הרוחני שבאמת קיים, לעולם הגשמי שקיים רק בדמיון שלנו. כל עוד אנחנו חיים בעולם המדומה והדמיוני הזה, אנחנו לא יכולים לתפוס את התיאורים של העולם הרוחני בצורתו האמיתית, אין לנו דימויים שווי ערך. לכן לא נשאר למקובלים אלא להעביר לנו לפחות בצורה כזאת דימוי של המידע הרוחני. כך כתובה התורה, נביאים כתובים, תלמוד ומשנה.

הערה: בעל הסולם כתב לעם מאמרים פשוטים בעברית, אבל הישראלים לא מבינים אותם.

תשובתי: הם לא מבינים ולא יבינו, עד שלא ירגישו תחושות רוחניות מסויימות. אם בעולם שלנו אנחנו נמצאים במצב נמוך מאוד, אז לא נוכל לתאר את העולם הרוחני, גם לא בדרגה הנמוכה ביותר שלו. אנחנו נמצאים בניתוק ממנו, אין לנו שום מחשבות ורגשות דומים ושווי ערך.

לכן, למרות שהאדם שומע את התיאורים של העולם הרוחני, עבורו זו שפה זרה. בעולם האגואיסטי שלנו שפת ההשפעה והאהבה אינה נתפסת.

שאלה: האם מקובל לא סובל, מזה שלא מבינים אותו?

תשובתי: מקובל מבין טוב מאוד עם מי יש לו עסק, אבל אין לו ברירה אחרת. עליו לדחוף את האנשים להשגה, ולא להבנה בשכל האגואיסטי שלהם. בעולם הגשמי הכול בנוי על האגו, לכן לא יכולה להיות כאן הבנה נכונה.

בעל הסולם צעק מתוך ייאוש, שהדור לא ראוי למה שהוא כותב עבורו, מפני שהם לא רוצים לתפוס שום דבר, אפילו במידה שבה זה נוגע לבעיות גשמיות, שלא לדבר כבר על בעיות רוחניות. הם אפילו לא רצו לשמוע על איחוד פשוט של העם, לכן הוא נאלץ להפסיק להפיץ את החומרים שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 7.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest