דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאחורי המגן הבטוח של אמא

מאחורי המגן הבטוח של אמא

Laitman_2011-03-22_3149.jpg

שאלה: מה זה התפשטות של תכונות ה"בינה" למטה, שעוזרת לתחתונים?

תשובתי: "בינה" מתפשטת למטה ומשנה את התכונות שלנו, בכך שנותנת לנו אפשרות להרגיש את "אור החסדים", את ההשפעה.

השפעתה של "בינה" מספקת לאדם הגנה, כיסוי, מגן, כמו אמא שמגנה על הילד. כשהתינוק נמצא על הידיים של אמא, אף אחד לא יכול להזיק לו, הודות ל"אור החסדים" שלה, שמבריח את כוחות הטומאה, את הקליפות.

הכוחות האגואיסטיים נסוגים בפני "אור החסדים", הם מפחדים מאמא. כי היא מאירה אור של השפעה, שמנוגד להם לגמרי והם אינם מסוגלים להבין אותו ולהיות על ידו.

תנסו לעצור אדם ברחוב ולהגיד לו שהוא חייב לאהוב את הזולת. אתם מתארים לעצמכם איזו תגובה שלילית תהיה, כי זה הרי הדבר השנוא והדוחה ביותר עבור האדם. בדרך כזאת "בינה" מספקת לנו הגנה.

האם אינכם רואים, איך העולם הרוחני שומר על עצמו מאיתנו האגואיסטים? אם אתה באמת רוצה רוחניות אז בבקשה, תבוא להשפיע! אבל אתה רוצה לקבל את הרוחניות, ואלה מושגים לא תואמים. רוחניות זאת השפעה.

לכן, עד שלא נהיה מוכנים, היא מגנה על עצמה מאיתנו על ידי מגן. אפילו איננו יכולים להתקרב לעולם הרוחני כי הוא דוחה אותנו, כמו מגנט. בשביל מה לי להתקרב לדבר כזה, אם אין לי מכך שום תועלת, אלא רק הפסדים. איך אני יכול להתקרב למשהו שמסמל מוות עבור האגו שלי?

לכן אמא, בכך שמתפשטת ב"פרצוף" התחתון, נותנת לו כיסוי על כל הכלים שלו, ובכך מבטיחה שהם יישארו בקדושה. הכוונות על מנת לקבל אינן יכולות להתעורר בכזה מקום, בכזה מגן שמגינה האמא עלינו.

ואחר כך מתגלה היופי של אמא, ה"חכמה", והיא הופכת למושכת, כמו אישה, כלה, אחות. אולם זה כבר בתנאי שבתוך ה"בינה" מתגלה ה"חכמה". "בינה" עצמה אינה מושכת, אלא רק מספקת הגנה.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 23.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין מקום מוגן ובטוח יותר מהידיים של אמא
הייסורים של אימא בינה
המגן שמגן על האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest