דף הבית / המשבר ופתרונו / מאזן הכוחות בעולם

מאזן הכוחות בעולם

שאלה: הנושא המדובר ביותר בשנת 2016 הוא ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) שבשנה שעברה מלאה שנה לקיומו, והוא הארגון המדובר ביותר בהיסטוריה החדשה של העולם. אם בתחילה השתמשו בדאעש כקלף משחק, אז עכשיו הוא הפך להיות שחקן עצמאי ואגרסיבי שמשפיע גם על הכלכלה וגם על הגיאופוליטיקה של העולם.

האם תוכל החברה העולמית ליצור השנה קואליציה אמיתית נגדו?

תשובתי: אני חושב שזה בלתי אפשרי מפני שהחברה העולמית מפורדת ואין לה שום רצון לעבוד יחד. קיימים בה זרמים שונים, ותכנון מזימות זה כנגד זה. יתרה מכך ישנן מדינות שמרוצות מהקורה באירופה, הן קוצרות מזה פירות אם לא בעלי אופי כלכלי, אז לפחות פוליטי. כל הבריתות שהוקמו, ברית אירופה אמריקה וקואליציות אחרות התגלו כרעועות לחלוטין משום שכולן אגואיסטיות, וכל אחת שואפת להשיג רק את המטרה הצרה שלה. אין להן מצע משותף, מטרות משותפות, או התחייבויות הדדיות. דאעש הרבה יותר חזקה משום שיש שם רעיון, לא חשוב איזה, אבל למען הרעיון הזה הם מוכנים לכל, וזה דבר מנצח.

הערה: הארגון דאעש לא נגע עדיין ישירות בישראל.

תשובתי: הפעולות שלהם קשורות ישירות לישראל, מפני שבסופו של דבר הכול יופנה נגדנו. המצב הוא שכל העולם יאשים אותנו וגם ינסה להשמידנו. דווקא בהרגשת הניגודיות לישראל יתחילו אומות העולם למצוא ביניהם נקודות מגע.

הערה: בינתיים הם רבים ביניהם ואנחנו צופים על זה.

תשובתי: הם יריבו עד שיתעייפו, אחר כך המדינות האירופאיות, רוסיה ואמריקה יצטרפו לדאעש, הם יכריזו ביניהם על הפסקת אש וביחד ילכו להכות ביהודים, לכן יקבל העולם את קיומה של המדינה האיסלאמית, כעובדה.

שאלה: מה לדעתך יקרה בשנת 2016?

תשובתי: אני מניח ששנת 2016 תבהיר את חוסר היכולת של אירופה להיות מאוחדת מפני שהיא לא החלה מאיחוד העמים אלא מאיחוד פיננסי. הם הפכו את השוק האירופאי ל"שוק" במובן הישיר של המילה, לכן לא יצא מזה דבר טוב. כתבתי על כך עוד לפני 20 שנה. אירופה לא עתידה לשחק תפקיד חיובי, אלא להראות את חוסר היסודיות שלה. אמריקה תחזיק קצת יותר מעמד לפי העיקרון "ראשית סופך ואחר כך סופי".

איך יתגלגלו העניינים ברוסיה קשה לומר בינתיים, הכול תלוי בהתערבות שלה ביחסי המזרח התיכון בין סוריה, עיראק, אירן, מצרים, תורכיה וערב הסעודית. כאן עולה בעיה גדולה, אני סבור שלרוסיה לא יהיה מכך רווח גדול כי לא יהיה לה את הכוח להיאחז במזרח התיכון בצורה רצינית. מה שמנחה אותה זה הפחד להכניס לתוך שטחה המוני מוסלמים שנקראים פליטים התוקפים עכשיו את אירופה, כי הם יתחילו ללחוץ על "הבטן הרכה" של רוסיה.

מתוך שעור ברוסית עם ד"ר לייטמן,  13.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest