דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאגואיסטים מבודדים לשלם אחד

מאגואיסטים מבודדים לשלם אחד

שאלה: האם צריכה להיעלם ההרגשה של עצמי כאדם נפרד?

תשובתי: כולנו מתחברים לקבוצה אחת.

בהתחלה, זאת קבוצה שבה כל אחד מאיתנו מהווה אדם נפרד, אבל כולנו פועלים בתיאום, כמו גלגלי שיניים שמסתובבים ומנסים לסנכרן את התנועה המשותפת.

לאחר מכן החיבור הזה עובר לדבקות: חלקים מסוימים של כל אחד מאיתנו נכללים בחלקים אחרים של כל אחד עד כדי כך שאנחנו לא סתם משתפשפים, כשאנחנו נוגעים זה בזה ומסתובבים במשותף, כחלקים נפרדים של המנגנון, אלא כל המנגנון הזה הופך לשלם אחד, שבו אין שום חוסר תיאום.

שיתוף הפעולה ההדדי המוחלט בינינו מביא לכך שאנחנו מתחילים להרגיש את עצמו לא בנפרד, ואפילו לא כ"אנחנו" המשותף, אלא כשלם אחד. המעבר אל האחד השלם הזה – זו המטרה שניצבת לפנינו, ובה אנחנו מתחילים להרגיש את הכוח העליון, את הבורא.

העולם צריך לשאוף למצב שבו הוא מתחבר בצורה נכונה בכל חלקיו. זה מה שדורשת מאיתנו היום הגלובליות, האינטגרליות של העולם, המשבר וכל הבעיות הכאובות. עבור אנשים שאין להם נקודות שבלב, להגיע לשיתוף פעולה מתואם מוחלט ביניהם. וזה נקרא "אנחנו".

ו"אנחנו", בעלי הנקודה שבלב, צריכים להתחבר עם הנקודות האלה. לאנשים אחרים אין נקודות כאלה. אבל אצלנו הן קיימות ואנחנו צריכים לחבר את הנקודות שבלב שלנו כך שהן תתמזגנה לשלם אחד, לא ל"אנחנו", אלא בהתמזגות ל"אחד". זוהי הדרגה הבאה שלנו.

בדרגת הדבקות ל"אחד", כאיש אחד בלב אחד, אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון ואת הכוח העליון, שמנהל ומחזיק את כל הבריאה, כולל היקום שלנו ואותנו.

העולם, שמורכב מאגואיסטים מבודדים, יהיה חייב להתאחד, מפני שאחרת הוא לא ישרוד. זהו התנאי של הטבע, שאותו הוא מעמיד מול הרצונות האגואיסטיים שלנו. כשהאנשים בעלי הנקודה שבלב רוצים להתעלות מעל לרצונות האגואיסטיים שלהם, אז הנקודות האלה מתחברות לכלי רוחני.

כלומר קיימות כאן שלוש מדרגות: המדרגה האגואיסטית (מבודדת), האלטרואיסטית (מחוברת, בשילוב הדדי, באינטגראליות) והרוחנית, כשכולם מתחברים לשלם אחד.

מתוך השיעור הווירטואלי, 27.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אש הלבבות מאירה את החושך
להתחבר בלב אחד
מגבשים את הגרעין של החיבור העולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest