דף הבית / חינוך, ילדים / מאבק בבורות האינטגרלית

מאבק בבורות האינטגרלית

פעם, ההשכלה המינימלית ההכרחית, שכללה לימוד קרוא וכתוב ולוח הכפל, הביאה לביעור הבורות ברוב מדינות העולם. כך גם עכשיו, אם אנחנו נחנך בצורה נכונה את האוכלוסייה, אז תעלמנה כל ההתגלויות של האגו שלנו.

לכן המאבק עם הבורות האינטגרלית הוא בכך, כדי לגלות מה מהווה בפני עצמו טבע האדם, ההיסטוריה של ההתפתחות שלנו, מדוע אנחנו הגענו לזה בדרך טבעית, במה מתגלה האגו, לֵמה הוא צריך להביא אותנו – לגילוי עצמנו כרע שמשפיע על כל מה שמתרחש מסביב, כולל האקולוגיה. אנחנו חייבים לתקן אותו, אחרת לא נוכל לשרוד.

איננו יכולים להסתדר עם שום דבר, מפני שאנחנו אגואיסטים ואיננו מסוגלים להגיע להסכמה בינינו. אנחנו חייבים להתחיל להתחבר בצורה נכונה זה עם זה למען ההצלה העצמית.

עד היום אנחנו התחברנו רק על ידי ה"בליטות" האגואיסטיות שלנו, ובזה כל אחד סותם המון ניצוצות מהתקשורת שלו עם האחרים. בסופו של דבר, כל זה הביא לנו נזק: אנחנו פיתחנו מכונה של מלחמה, כל מיני מערכות אגואיסטיות, שרק בלעו את המקורות שלנו ועשו את החיים שלנו ליותר קשים ומורכבים.

כדי להיפטר מהמורכבות של החיים, להפוך אותם לטובים יותר, אנחנו חייבים לקחת את עצמנו בידיים, לטפל בטבע העצמי שלנו ולא בטבע החיצוני, אין לנו מה לתקן בעולם. צריך להפסיק לחשוב על כך שאנחנו יכולים לשנות משהו בצורה חיצונית, ומזה יהיה לנו טוב יותר. הגיע הזמן להבין שבזה אנחנו רק גורמים להרעה של המצב הפנימי הפסיכולוגי, החברתי והאקולוגי.

זה הדבר העיקרי שאותו צריכים בראש ובראשונה להסביר לבני האדם.

ולאחר שאנחנו נגלה את הרע, יבואו הסברים על איך לתקן את הרע ולבוא לטוב.

ההסברים צריכים להיות מחולקים לדרגות, בהתאם למי שיש לנו עסק איתו: עם הילדים, עם הנוער, עם המבוגרים או עם הזקנים. הם צריכים להיות קצת ייחודיים לנשים ולגברים, לזוגות נשואים, לגרושים, לבודדים וכולי. זו יכולה להיות שיטה שונה לגמרי לתרבויות שונות, לעמים שונים, להומואים ולאנשים רגילים.

יש כאן המון זרמים שונים, אבל בעיקרון, הם כולם מובילים לדבר אחד: כל חברי החברה צריכים להיכלל בחינוך אינטגרלי אחד, מפני שבסופו של דבר אנחנו צריכים לבוא למבנה כולל משותף אחד. ואם מישהו לא ישתלב בו, הוא ישפיע בצורה רעה על כל האחרים, כי ללא זה לא ייצא אינטגרל. וחוץ מזה, הוא בעצמו לא יוכל לשרוד בחברה כזאת, היא תדחה אותו. בסופו של דבר, בגלל חוסר הקשר עם האחרים הוא לא יוכל לעבוד בשום מקום, וכולי.

לכן הלימוד האינטגרלי חייב להפוך לחובה עבור כולם. אם אדם אנאלפבית עוד יכול לחיות איך שהוא, אז אדם שבצורה מוגבלת אינו נכלל בחברה לא מקבל ממנה את התגובה הנכונה, ההזנה ולא יודע לשתף עימה פעולה, אז הוא יהיה האדם האומלל ביותר בעולם, הוא יהיה מנודה.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ידע אינטגרלי להמונים!
לידה של דבר חדש
מחלה זה תיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest