דף הבית / אהבה / זוגיות / שניים ליצירת משפחה?

שניים ליצירת משפחה?

שאלה: לתוך המערכת האינטגרלית הכללית צריכים להיכנס שבעה מיליארד בני אדם וכל דרגות הטבע: הדומם, הצומח והחי. אולם משפחה מספקת כזאת צורה של יחסים הדדיים, שישנם גבר ואישה ואחר כך מופיעים הילדים. במה הייחודיות של היחסים האלה? מדוע ביצירת משפחה משתתפים דווקא שני בני אדם?

תשובתי: זה נובע מתוך השורשים הפנימיים שלנו, מפני שבעולם קיימים שני כוחות מנוגדים: כוח ההשפעה וכוח הקבלה. מה עוד, שגם לקבלה וגם להשפעה יש בפנים תכונות מנוגדות – בתכונת הקבלה יש את תכונת ההשפעה ובתכונת ההשפעה יש את תכונת הקבלה, ולכן הן יכולות להשפיע הדדית ולשלב ביניהן כל מיני גוונים של שיתוף פעולה הדדי.

מתוך זה, בעולם שלנו קיימת חלוקה למין הנקבי והזכרי, האמצעי ביניהם לא ניתן. ודאי, שבטבע נצפים כל מיני מעברים לכל מיני חיות פשוטות: נניח, הצפרדעים משנים את מינם בהתאם לצורך ההתפתחות של הקהילה שלהם.

אך בעיקרון, ככל שהטבע מפותח יותר, כך יותר מחולקים אלה שצריכים להתחבר לזוג לצורך יצירת צאצאים, מפני שהאוסף של התכונות לחלק הזכרי והנקבי צריך להיות מספיק מנוגד. כי בשילוב ביניהם, הם צריכים לתת כזאת אפשרות של קומבינטוריקה, כדי שיתפתח מגוון מספק, עושר של צורות, תכונות, איכויות של יחידים, שיוכלו בעתיד בשיתוף פעולה ביניהם, בכל מיני התקשרויות מוצלבות להתפתח כך, כדי לגלות את כל התכונות של הטבע. זוהי ההגדרה העיקרית של הטבע. דווקא לזה מכוונים הקשרים הבין מיניים.

לזה גם משתייכת העובדה שאנחנו צריכים לאכול, לצרוך מזון מהדומם, הצומח והחי. חוץ מזה, אנחנו צורכים גם "מזון אנושי", רק שלא בתור מזון בפני עצמו, אלא בצורת אנרגיה, מחשבות, התכללויות הדדיות, כלומר בצורה שמשרתים זה את זה.

באופן כזה, הפעולה ההדדית מתרחשת לא סתם בין המינים, אלא כל הזמן וללא הפסקה מתממשת בין כל חלקי הטבע בכל הדרגות. לכן, לא מספיק להביא הכול פשוט לכך שהיסוד הזכרי והיסוד הנקבי מתחברים ומולידים צאצאים. למעשה, הטבע כולל בתוכו קשר הדדי אינטגרלי, כלומר, דרגות של "דומם", "צומח", "חי" ו"מדבר" של הרצונות והתכונות.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתגבר על ההבדלים במשפחה
המשפחה כמרכז הבריאה
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest