דף הבית / משבר עולמי / לתקן את העולם – עם ניצוץ אחד

לתקן את העולם – עם ניצוץ אחד

photo_rav_gh70_032l.gif

שאלה: אתה אומר שכל המשברים למיניהם, הכלכליים והאקולוגים, מכוונים את האדם לתיקון ובסך הכול, זו דרך הייסורים. אבל כשיעלם המזון מהסופרמרקטים וברחובות תגדל באופן דרסטי כמות המערכות הפליליות הרוצות לשרוד בכל מחיר, לגנוב ולהרוג אפילו עבור פרוסת לחם, המשברים יגרמו רק ליתר רוע ולשנאת איש את רעהו?
תשובה: מסכים

ש: אם אדם מיואש ממחלות ומרעב וכל קרוביו מתים וברחובות נורא ואיום לחיות, מדוע הוא ילך ללמוד קבלה? בלי חשמל ומחשב, זאת אומרת בלי אינטרנט, אני יכול להגיד לך ביושר, שאדם מיואש, לא ילמד קבלה, לא עכשיו ולא בעוד 232 שנה (בסוף שנת 6000).
ת: מסכים!

ש: מובן לי הצורך בחוכמת הקבלה, מזה זמן רב יש לי "נקודה שבלב" וחוכמת הקבלה ושיטת הלימוד שלה מוכרות לי. אבל אם חס ושלום יתחילו בני משפחתי למות מרעב, אני לא אשב ואקרא ספרים. מה יהיה על אלה שכלל לא מכירים את חכמת הקבלה?
ת: מסכים!

ש: ה"נקודה שבלב" מופיעה רק כאשר יש לאדם הכול, ומובן לו שזה לא ממלא אותו ואין דרך קדימה, כמו עכשיו, למשל. אבל כאשר חושבים היכן להשיג מים נקיים כדי לא למות, אז תסלח לי, לא חושבים על שום נקודות.
ת: מסכים! אני מסכים איתך בכל מילה. כתוב, "אם אין קמח אין תורה", כלומר כשיש מצב של הישרדות כל החוקים מתבטלים והכול מותר לצורך הישרדות (מלבד רצח).
העניין הוא שבהסבר שלך אתה לא לוקח בחשבון את התפתחות הרצון לפי ארבע הבחינות, כלומר שהוא מתפתח לא לפי הגודל שלו, אלא לפי היכולת בתת הכרה להכיר את המקור של הריקנות והמילוי.
הכול קורה בגלל פעולת האור. אתה תגלה באנשים שאתה מכיר, שהם לא סתם סובלים, אלא פתאום הם יתחילו להבין את סיבת הסבל שלהם ואת המטרה הסופית. אם תזדרז לעזור להם להכיר ולקבל את הסיבה, אז הייסורים ייסוגו, כי רק לצורך ההכרה הם מופיעים בנו.
לכן כל כך חשוב להפיץ את חוכמת הקבלה – אפילו הבנה מועטה של מחשבת הבריאה בקרב מסה של אנשים, מרחיקה ייסורים גדולים, ופתאום מופיע בעולם שפע ושלום. אני מייעץ לך לקרוא מההתחלה את הספר "מגדל בבל הקומה האחרונה" ואת מאמרי "הדור האחרון".
כפי שמניצוץ אחד, מהעולם העליון, נברא כל העולם שלנו והיקום, כך ניצוץ אחד מספיק כדי לתקן את העולם שהוא ברא! נחוץ רק הרצון הכללי שלנו.

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest