דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשנות את כללי המשחק

לשנות את כללי המשחק

אפשר להשתנות רק על ידי המאור המחזיר למוטב. האור הזה מגיע מאליו, כדי לקדם אותנו להשגת המצב שבו אנחנו נמצאים. הוא כל הזמן מאיר יותר ויותר, או במילים אחרות, הוא מאיר כל הזמן וה"רשימות" יוצאות, מתחלפות ומתגברות וכך אנחנו מרגישים שמשתנים.

אנחנו רוצים לעשות דבר זה או אחר, לבצע איזה שהם גילויים, לפתח טכנולוגיות ולהתקדם, כל זה בהתאם ליציאת ה"רשימות". הן מחייבות אותנו ואנחנו פועלים. פתאום ניוטון מגלה את חוק המשיכה העולמי, פתאום איינשטיין מפתח את תיאוריית היחסות, אחר כך מופיעים מדענים אחרים עם גילויים חדשים וכך העולם מתקדם. באים אנשים שונים, רעים וטובים, ונדמה, שהם כאילו מקדמים את העולם. וכך, תחת השפעת האור, אנחנו חיים בתוך ה"רשימות" שמתפתחות.

אבל אם אנחנו רוצים לעורר את המאור הזה, שלא יאיר בכדי לגדל את הרצון האגואיסטי שלנו, אלא כדי לשנות אותו, לתקן ולהפוך לרצון להשפיע, אז אנחנו צריכים לעשות פעולה שנובעת מאיתנו, שנקראת "יגיעה". הפעולה הזאת היא רצונית, כי אנחנו צריכים לעשות שינוי ברצון שלנו. את השינוי הזה אנחנו עושים על ידי הניצוץ הרוחני שמסתתר בתוכנו, בתוך הרצון שלנו, שנותן לנו הבנה שאפשר לעשות אחרת, אפשר לשחק בצורה שונה עם הרצון שלנו, במקום לנצל את הזולת, לפעול לטובתו, להשיג אהבה והשפעה לזולת.

האור ממשיך להאיר על ה"רשימות" שלנו, ואנחנו יכולים לשנות רק את השפעתו עלינו. אם אנחנו איכשהו מבינים וניגשים לעניין הזה, אז בהתאם לכמה שאנחנו נממש את ה"רשימו" שמתעורר בנו כדי להשתמש בו להשפעה ולא לקבלה, אז אותו המאור שמאיר לנו נותן כזאת תוצאה, עושה בנו את השינוי הזה.

לכן הכול תלוי בנו, עד כמה אנחנו, בהימצאנו בכל מצב, ב"רשימות" שמתגלות בנו בכל רגע, מממשים את ה"רשימות" האלה לכיוון של השפעה במקום לכיוון הקבלה, שאותה אנחנו רוצים לממש באופן אינסטינקטיבי.

אם אנחנו באמת רוצים לממש את ה"רשימו", אז הפעולה שלנו מורכבת משני דברים לפחות. קודם כל אנחנו מתאספים יחד, כדי לעבוד בינינו על חיבור. החיבור הזה שאותו אנחנו רוצים לממש בינינו, דומה לחיבור בין הנשמות השבורות כדי להרכיב מהן נשמה כללית, כי זוהי המטרה. זה מצד הרצונות, ה"כלים". ומצד ה"אורות" אנחנו רוצים שהאור האחד יאיר בנו, שיחבר אותנו, ייתן לנו את גילוי הבורא, כלומר את הכוח הכללי המשותף של ההשפעה שמתגלה בינינו.

לכן אנחנו קוראים בספרי הקבלה על אותן הפעולות שממומשות בקבוצת אנשים שמשתדלים להתחבר ביניהם. ומכל הספרים, הספר היעיל ביותר הוא ספר הזוהר, מפני שהוא מתאר בצורה המושלמת ביותר את אותן הפעולות, את אותה המערכת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הבלתי מוגבל של הזוהר
לאורך המסלול של האור
שרותי מידע רוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest