דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשמוע לדעת המומחים

לשמוע לדעת המומחים

laitman_2010-01-29_1521_w-70.jpg

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מהו למעלה מהדעת, בעבודה": "אני מאמין באמונת חכמים, שאמרו לנו, כי ה' הוא שומע תפילת כל פה. זה נקרא: "אמונה למעלה מהדעת"".

האדם חייב להשתדל לגלות בעליל שהבורא שומע את התפילות. ועד אז הוא הולך קדימה, כאילו שכבר גילה את זה. כאן הכול תלוי בתיקון הכלים שלו. אם הוא עדיין לא רואה משהו, זה לא אומר שבמציאות זה לא קיים.

משקפיים שבורות זה עדיין לא סימן שהעולם הצטמצם והידלדל. אני מתאר לעצמי שחפצים שראיתי קודם, עדיין קיימים. אך מה לעשות אם אף פעם לא ראיתי אותם, ואין לי בינתיים משקפיים? – אז אני צריך ללכת בעקבות עצת חכמים. אחרת, האם אני אצליח לראות משהו? – אני זוכר, שבגיל 11 פתאום אמרו לי: "אתה צריך משקפיים". תחילה לא הבנתי מדוע ובשביל מה, מה עוד שבשנים ההם משקפיים לילדים זו לא הייתה תופעה נפוצה. בקושי רב ההורים מצאו לי משקפיים מתאימות, וברגע שהרכבתי אותן ראיתי בפליאה חפצים שלא ראיתי קודם לכן.

כך זה גם ברוחניות: אני צריך להאמין למומחים שאומרים שאני צריך לרכוש מכשיר תפיסה חדש, כלי רוחני, ואז יפקחו לי העיניים. הכלי אינו נרכש בבת אחת, אלא בדרך של פעולות רבות. אני מבצע אותן כדי לראות את העולם החדש, מבצע אותן באמצעות הכוח שנקרא "אמונת חכמים". הם אמרו: "כדאי לך לרכוש משקפיים רוחניות, אתה זקוק להן". אך אינני מרגיש זאת, אני אף פעם לא הרגשתי את העולם הרוחני כדי שעכשיו הוא יחסר לי. אך בכל זאת אני הולך בעקבות עצתם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על תועלת החיקוי
להתעלות מעל למה שאני יודע
האם כדאי להאמין לחכמים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest