דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשמוח על כל הזדמנות להתחבר!

לשמוח על כל הזדמנות להתחבר!

2012-02-24_5473_w.jpg

בכך שאנחנו פועלים נגד האגו שלנו ויותר מתחברים, אנחנו עוברים 125 מדרגות של עלייה שמתחלקות ל"ספירות", "פרצופים", "עולמות". ככל שאנחנו מתחברים חזק יותר, כך יותר חזק מרגישים את הכוח הפנימי שמחבר אותנו יחד, והוא נקרא ה"בורא". וכך אנחנו עולים לעולם אין סוף, בעוברנו דרך חמישה עולמות: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות ואדם קדמון. אנחנו לומדים על כל המצבים האלה בחכמת הקבלה ומגלמים אותם באופן מעשי בתוכנו.

כדי להפוך את המימוש הזה ליותר יעיל אנחנו עורכים כנסים. וזה ממש טוב מאוד שבאולם נוכחים אנשים שהגיעו ממדינות שונות, שלא מכירים זה את זה, גברים, נשים, תלמידים ותיקים שכבר לומדים כמה שנים, וגם כאלה שלראשונה שמעו על חכמת הקבלה וכאילו "במקרה" הגיעו למפגש הזה. החיבור אפשרי בין כולם ולא דורש הכנה מוקדמת!

אם אנחנו מנסים להתחבר באופן מעשי, אז מתחילים להרגיש איך שמשהו מתרחש בפנים, בינינו מתחיל להתגלות כוח מיוחד שכאילו לא היה קיים קודם לכן, שאותו אנחנו לא הרגשנו. הכוח הזה לא מתגלה בעולם שלנו, אלא רק כאשר אנחנו מתחילים לעבוד, בכך שמבצעים במדויק את עצות המקובלים ואז מגלים מבפנים את כוח החיבור.

לכן המקובלים תמיד שמחו על כל הזדמנות להתחבר, כי הבינו שדווקא בזכות פעולה כזאת אפשר להשיג תיקון ולראות את המציאות הרוחנית שנמצאת מעלינו, לגלות את הכוח שמנהל אותנו ומוביל לאיזו שהיא מטרה.

רק כך אנחנו יכולים להסתכל על עצמנו מלמעלה, כעל כאלה שקיימים בגופים גשמיים, ולגלות עולמות עליונים, כלומר את אותם המצבים שקיימים מעל העולם הזה. לראות, שהעולם הזה הוא מדומה, לקבל תכונות חדשות, חושים חדשים, שמאפשרים לראות את המימד הרוחני העליון שמתעלה מעל העולם הגשמי, ולהתקיים בו זמנית בשני העולמות. עד לכזו מידה שהאדם מתחיל להרגיש נצחיות ושלמות וכלל לא מפחד מהמוות.

הוא בכלל לא ירגיש שהגוף שלו מת, כפי שלא מרגיש כאב בזמן שמסתפר או גוזר ציפורניים. כי הגוף הגשמי שייך לדרגת ה"חי" ואילו השערות והציפורניים שייכות לדרגת ה"צומח", כלומר בדרגה אחת נמוכה יותר. לכן אם אנחנו עולים למדרגה יותר עליונה, שנקראת דרגת ה"אדם" ומסמלת חיבור בינינו, אז אנחנו מפסיקים לדאוג לאובדן של הגוף הבהמי. הגוף יכול לחיות או למות, ואנחנו באותו הזמן קיימים במדרגת קיום עליונה יותר, שאותה השגנו.

ולזה אנחנו צריכים להגיע, זאת המטרת של חכמת הקבלה: להעלות את האדם למדרגה הבאה, לקיום נצחי, כדי שלא יחיה חיים של הגוף הבהמי אלא חיים של הנשמה. והנשמה, זו אותה ההרגשה שנוצרת בתוך החיבור שלנו. כלומר מטרת כל ההסברים האלה היא השגת הפעולה היחידה – החיבור.

ואת פעולת החיבור הזאת אנחנו יוצרים בכנסים, כדי שדרך החיבור הזה, כחלק קטן של התיקון הכללי, נרגיש את החיים הרוחניים. באופן כזה, אנחנו יוצרים מערכת יחידה של אדם הראשון, בזה שמתחברים כחלקים שלו, ומגלים את החיים הרוחניים שבהם חיה המערכת העליונה, הנשמה הכללית.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ברזיל, 04.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לקפוץ מתוך העור
"התרופה נגד המוות"
חיים נצחיים – בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest