דרכה של אימא

Laitman_2011-03-22_3161.jpg

שאלה: האם ברוחניות קיים הבדל בין גבר ואישה?

תשובתי: לא. בכל אחד מאיתנו יש שני חלקים: נשי וזכרי, ואיתם אנחנו הולכים קדימה.

אולם מה שנוגע לאיחוד הקבוצה, הנשמות הזכריות והנשיות שונות מעט בגישתן. הנשים מתאחדות במידת כוחן, ואילו הגברים חייבים להתאחד ולהתחבר בכל ליבם, בקשרי אחים חזקים ביותר.

כאן כל העניין הוא בייחודיות הנשמה: נשמה זכרית שייכת יותר לגלגלתא ועיניים והנשית שייכת לאח"פ. אבל גם אלה וגם אלה צריכים להשיג את המדרגה העליונה ביותר, ובדרך הנשית אין שום מכשולים מיוחדים.

אני מאוד ממליץ ומבקש מהנשים – תדאגו לגברים, תדחפו אותם לאיחוד ולחיבור, תעמדו כטבעת סביבם כדי למנוע מהם נסיגה. כי הגבר הרי נשאר ילד כל חייו, אין לו את מנגנון הלידה והדאגה לאחרים. הוא אינו משתנה, רק גדל במימדים.

מצד שני, האישה, כשהיא הופכת להיות אימא, היא עוברת שינויים הורמונליים רציניים. כך או אחרת, בה טמון אותו הפוטנציאל, אותה ההשתוקקות, אותה ההבנה. ולכן היא יותר מחוברת לחיים, לטבע, היא יותר הגיונית, יותר מציאותית. העליות והירידות נוגעות בה פחות מאשר בגבר, כי הגוף שלה "בולע" באופן רגיל את המכות האלה.

זאת הסיבה מדוע נשים צריכות לעזור לגברים, ועל כך מדובר רבות בחכמת הקבלה. ללא העזרה הנשית, הגברים לא ישיגו את המטרה. לכן, תשמרו עליהם כמו שאמהות שומרות על תינוקיהן.

מתוך שיעור מס' 5 מכנס ברזיל, 05.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הנשי והגברי הם תנאי להתעלות הרוחנית
הכול מתחיל מהאישה
בזכות הרצון הנשי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest