לשחק את העתיד

שאלה: מה הכוונה, למשוך את המאור המחזיר למוטב?

תשובתי: בזמן קריאת הזוהר, אני רוצה לראות בתוכי שינויים, כאילו שלתוך המערכת הפנימית שלי נכנס איזה זרם של אנרגיה, אור, כוחות, אבחנות חדשות, תכונות חדשות. משהו משפיע עליי, ואני רוצה להרגיש מה בדיוק משפיע עליי ומבצע בי שינויים. וכדי שזה לא יהיה דמיון, אלא באמת ארגיש את זה בתכונות שלי, לא סתם התפעלות, אני רוצה לדעת את זה, להרגיש טעמים, לראות כיצד קורים בי שינויים, איפה בתוכי אני יכול לתאר את כל מה שאני קורא בזוהר. לזה אני מצפה, לשינויים בתוך הרצון לקבל שלי.

צריכים להשקיע מאמצים ביחד, בעזרה הדדית, ואז המאור המחזיר למוטב יהיה הרבה יותר חזק ממה שהוא משפיע על אדם אחד. ואז אפשר בקלות להגיע לתוצאה. אבל זה בתנאי שהאדם באמת הולך יחד עם האחרים, בחיבור איתם, כי בזה הוא מתקרב לאור, מפני שהרצונות שלו לאור הם כבר לא אגואיסטיים, אלא במשהו דומים לו.

ודאי, שזה בכל מקרה למען עצמו, אבל אתה במשהו מנסה להידמות לו, כאילו שמשתווה אליו. זה נקרא "משחק". ודאי שאני מבקש לעצמי, אך במידה מסוימת זה דומה לתכונת ההשפעה האמיתית והנכונה. דומה במה? באים כמה אלפי אגואיסטים, כולם רוצים, אף על פי שעמוק בתוך הנשמה כל אחד רוצה לעצמו והוא מצפצף על כולם, אבל הם משקיעים מאמצים, כאילו מתחברים, כאילו משתוקקים, כאילו לבורא, להשפעה… ה"כאילו" הזה נקרא "משחק". הם "מבלבלים זה לזה את המוח", כאילו שזה באמת גדול וחשוב. אם מדברים כלפי האמת, אז אין כאן שום אמת. אבל דווקא כך צריך לעשות כדי להשיג מדרגה עליונה. כי בין המדרגות נמצאת תהום, ואתה לא יכול להיות במדרגה עליונה לפני שאתה עולה עליה. וכדי לעלות, אתה משחק בה.

לכן אנחנו צריכים להתחבר חזק יותר ויותר לרצות להרגיש בתוכנו, שהאור משנה אותנו. בינתיים הוא סתם משנה, אחר כך הכוונה שלנו תהיה יותר מדויקת, כדי שהוא ישנה אותנו בחיבור שלנו, באיחוד. זה יבוא אחר כך. אבל לפחות, אנחנו צריכים להיות מכוונים להשפעת האור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תמיד תתחיל מימין
להתעלות מעל לכל ההבדלים
ממה מתחיל הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest