דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעורר בעזרת הקבוצה

להתעורר בעזרת הקבוצה

שאלה: מתי כבר ניתן לומר, שהאדם עובד ב"ג' קווים"?

תשובתי: אנחנו עוד נגיע לעבודה כזאת ואז נלמד את זה בצורה יסודית. בצורה פשוטה, גסה וכללית, אפשר לומר, שהאדם מסוגל להימצא בו זמנית גם בהרגשת גדלות המטרה וגם בשפלות עצמית, בכך שמכיר את כל האגו שלו ובאותו הזמן גם מבטל אותו. כל זה מתחבר יחד, ומעל לכל המצבים האלה הוא נמצא בדבקות עם הבורא, בכך שמצדיק ומודה לו.

אבל בינתיים, אלה סתם מילים וצריך להשיג את הרגשת התופעה. וכאן אי אפשר לדלג מעל המדרגות. אי אפשר דרך מילים זרות להשיג הרגשה. צריך "ללעוס" את זה לאט לאט, כדי שזה יתחיל להיכנס בנו ואנחנו נתחיל לספוג את המצבים האלה, בכך שנתחיל להרגיש בהדרגה את התנועות הפנימיות. ואז, בסופו של דבר, זה יתגלה כהרגשה משותפת של כמות מסוימת של נתונים, שבסך הכול ייקראו "קו אמצעי". צריכים לגרום לכך שזה יקרה.

לשם כך אנחנו דנים במצבים האלה בקבוצה, כדי לזרז את ההתקרבות שלהם. הכול תלוי בכך, עד כמה המטרה הזאת תהיה כל הזמן מול עינינו, שלא תניח לנו כל היום וכל הלילה, "עד שלא מניח לי לישון", עד כמה שנעורר זה את זה.

אם האדם מתעורר לבד, בעצמו, זה לא מספיק. זה אומר שהוא קיבל "התעוררות מלמעלה". אבל אם הוא מקבל התעוררות מהקבוצה, זה כבר טוב, זה בדיוק מה שצריך. וכאשר הוא מתעורר לבד, זו פשוט מתנה מלמעלה, שאינה מועילה לו כל כך להתקדמות..

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא
יסודות עיקרון העבודה בג' קווים
הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest