דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / לראשונה מדענים קיבלו פרס על גילוי משהו לא ברור

לראשונה מדענים קיבלו פרס על גילוי משהו לא ברור

ידיעה: "לראשונה, האקדמיה הממלכתית למדעים בשבדיה נתנה פרס למדענים על גילוי ישות לא ידועה. ועדת פרס נובל העניקה את הפרס בפיזיקה למדענים האמריקאים סול פרלמוטר ואדם רייס, ולמדען האוסטרלי בריאן שמידט.

התגלית שלהם (משנת 1990): היקום מתרחב בתאוצה, הוא נדחף על ידי כוח לא ידוע – כוח האנרגיה האפלה והחומר האפל, שמהם מורכבים 96% מהיקום. לא ברור מהם החומרים הללו. ולא מובן לאורך כמה זמן הם ידחפו את היקום.

היקום יכול להיות מואץ באופן אינסופי ויכול לפתע להיקרע לגזרים. החומר האפל והאנרגיה האפלה הם שני דברים שונים. החומר האפל שפוך באופן אחיד ביקום ואחראי על ההתרחבות שלו. לאחר המפץ הגדול, החומר האפל החל להתאסף לגושים, שמהם נוצרו הכוכבים, החומר של הפלנטות, וגם האנושות. אך היקום מורכב רק ב-4% מהחומר הזה.

ב-5 מיליארד השנים האחרונות היקום מתרחב בתאוצה, ואנחנו לא מבינים מה ממלא 70% מהעולם. זהו חומר בעל תכונות לא מובנות, "אנרגיה אפלה" שמנוגדת לכוח המשיכה ברמת צבירי הגלקסיות. הרי אנחנו רואים את הכוח הדוחה בין כל הגופים, מה שלא צריך להיות בחומר רגיל. לחומר רגיל תמיד יש כוח משיכה. יוצא שאנחנו רק חלק קטן מההוויה שמוקף במשהו בלתי ידוע".

ידיעות קודמות בנושא:
בואו נהיה דומים לפטריות…
מדע במקום אינסטינקטים
כיבוש החלל או גילוי הנשמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest