דף הבית / כלכלה / כסף / לקראת פסגת ה-G20

לקראת פסגת ה-G20

דעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה (ההערות בסוגריים הן שלי): "לפני שנתיים "הפעולות המתואמות" של משתתפי ה-G20 אפשרו להתגבר על המשבר העולמי (המשבר לא נגמר, אלא הוסתר, אבל המשיך להתפתח, כדי לפרוץ ביתר עוצמה), אולם הבנייה מחדש של הכלכלה העולמית ממשיכה להיות "שברירית" (היא לא נבנית מחדש, אלא מתפוררת, אם נביט לאמת בעיניים).

המשימות שעומדות בפנינו ברורות (אם נשפוט לפי המילים הבאות, המשימות אינן ברורות). אנחנו צריכים להמשיך לכוון לצמיחה חזקה, יציבה ומאוזנת [בכלכלה], שתתמרץ את הביקוש הגלובלי, תיצור מקומות עבודה חדשים והזדמנויות חדשות עבור האזרחים שלנו (דבר כזה כבר לא יכול להיות. הבועות התפוצצו, וניאלץ לקצץ בייצור העודף). בשביל זה יש לפעול בכמה מישורים:

הערובה להאצת קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית:

1. יצירת מגמה דומה בכלכלה האמריקאית. לשם כך מוכרחים "להחזיר את האמריקאים לעבודה". לכך מכוונות היוזמות של הבית הלבן כמו "American jobs act" (התוכנית להגדלת כמות מקומות העבודה), ההסכמים המסחריים עם דרום קוריאה, קולומביה ופנמה, הקיצוץ בהוצאות שאושר בקיץ שעבר, בהיקף של כמעט טריליון דולר.

2. התגברות על המשבר באירופה. השבוע בני בריתנו האירופאים השיגו התקדמות רצינית ביצירת האסטרטגיה להשבת האמון לשווקים הפיננסיים האירופאים. מהותה של האסטרטגיה הזאת היא בניית חומת אש אמינה, שתמנע את התפשטות המשבר, תחזק את הבנקים האירופאים, תסמן מסלול התקדמות יציב עבור יוון ותפתור את הבעיות המבניות העומדות בבסיס המשבר הנוכחי.

3. יש לשאוף ביחד לכך שצמיחת הכלכלה הגלובלית תהיה מאוזנת ויציבה. עבור מדינות עם יתרה חיובית גדולה במאזן, פירושו של דבר הוא צעדים נוספים להבטחת הצמיחה. עבור כלכלות בעלות אוריינטציה לייצוא, פירושו של דבר הוא צורך לעשות מאמצים כדי לתמרץ את הביקוש הפנימי".

4. משתתפי ה-G20 צריכים להעמיק את שיתוף הפעולה ביניהם בשורה של נושאים גלובליים שמשפיעים על פריחת המדינות החברות ב-G20, כגון החדרת מקורות אנרגיה ירוקים, פיתוח התשתיות, שיפור בעבודת המוסדות המדיניים והמערכת הפיננסית. מלבד זאת, יש צורך לבצע כבר עכשיו רפורמות פיננסיות לשם מניעת המשבר הפיננסי הבא. ליתר דיוק, יש לשמור על כך שהבנקים יחזיקו בכמות מספקת של נכסים, ויישמרו מ"סיכונים גדולים יתר על המידה", במיוחד בשימוש בנגזרים פיננסיים.

(זוהי גישה מיושנת, שאינה לוקחת בחשבון את העולם האינטגרלי החדש, את חוסר היכולת להגדיל את הייצור המיותר, שאינו הכרחי. זהו חוסר הבנה של הצורך בלימוד העולם החדש, האינטגרלי, המחובר הדדית, ושל הצורך בהתאמה לחוקים שלו).

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו שוב עומדים לפני ה-G20
הסוגיה העיקרית שהעסיקה אותם הייתה "שחרור אפריקה"…
קרן המטבע הבינלאומית: הכלכלה העולמית זקוקה לפעולות משותפות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest