דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לקראת חיים טובים יותר – עם "נקודה שבלב" ובלעדיה

לקראת חיים טובים יותר – עם "נקודה שבלב" ובלעדיה

laitman_2010-11-09-11_9897-2.jpg

שאלה: כיצד מתחילים להרגיש את ה"נקודה שבלב", ומהו הרצון הזה?

תשובתי: בעולמנו ישנם המון אנשים שנמשכים לאמת. אדם כזה לא יירגע עד שיכיר את מקור החיים, את התוכנית, את המטרה – משהו מעבר לקיום הגשמי הרגיל.

האדם יכול להיות בהחלט מצליח בחייו הגשמיים או לא כל כך, זה לא ממש חשוב לו. הדבר העיקרי שמדאיג אותו ולא נותן לו מנוחה הוא חוסר ההבנה למען איזו מטרה הוא חי, ולא באיזו צורה. "מה הטעם בחיינו"?

אם האדם שואל את עצמו את השאלה הזאת, סימן שמתחילה להתעורר אצלו ה"נקודה שבלב", כלומר, רצון מיוחד. ה"לב" הוא סך כל הרצונות האגואיסטיים של האדם. ואחד הרצונות שמאוד מדאיג את האדם, זאת השאלה על מטרת החיים. והוא חייב למצוא תשובה ולספק את הרצון הזה, למלא אותו בידע.

והידע, הוא הקשר למקור החיים, למטרה. האדם נמשך למילוי הזה, וההשתוקקות הפנימית הזאת מביאה אותו למקום בעולם הזה שקרוב ביותר לתשובה.

שם הוא נכלל בלימוד ומתוך מה ששומע הוא מתחיל להבין שאין בעיה ללמוד באוניברסיטה ולקבל ידע רגיל אודות החיים האלה כדי להבין מה קורה בהם. אך לשם מה כל זה מתרחש? את זה כבר לא מלמדים באוניברסיטה, ולשם כך חייבים לרכוש תכונות חדשות נוספות.

אם האדם משתוקק להכיר את מקור החיים, את מטרתם, עליו לקבל ידע שמעבר לקיום הארצי הזה. אך בליבו ובשכלו חסרות ההכנות כדי להבין את הידע הזה. המידע הזה נמצא בעולם, אך הוא אינו מסוגל להבין אותו, מכיוון שבינתיים נמצא בדרגת ההתפתחות הבהמית. ועל מנת לפתח בתוכו את החוש לתפיסת מקור החיים, צריכים להתעלות לדרגת ה"אדם".

לשם כך נחוצים תנאים מיוחדים, לידה חדשה, התפתחות שאין לה שום מקורות, שום שורשים בעולם שלנו. אך בעזרת שיטה מיוחדת שנקראת חכמת הקבלה, הוא לומד כיצד לקבל את המידע הזה ואת ההרגשה כיצד להתחבר למקור החיים, למטרתם. בעצם, זאת אותה הנקודה שבתוכה מופיע הכוח העליון, אך היא נקראת "מקור החיים" כלפי האדם, ו"מטרת החיים" כלפי המאמצים שלו, השתוקקותו.

חייבים לספק לאדם התפתחות מתאימה, ולכן קיימים מורים, מקומות לימוד ושיטה שעוברת מדור לדור ומתפתחת בהתאם. כך האדם נוגע בשיטת הקבלה, זוכה לקבל מורה, ספרים ומתפתח, אם התגלתה בו הנקודה המיוחדת הזאת.

ועד ש"הנקודה שבלב" לא התעוררה, אסור היה לגלות לאדם את חכמת הקבלה, מפני שהוא יראה בזה משהו מופשט ולא מציאותי. אך בזמננו, כאשר העולם נכנס למשבר הכללי, כתוצאה מהתפתחות שלו במשך אלפי שנים, והאנשים סובלים, חכמת הקבלה מתגלה בצורה שנקראת "ערבות". מתוך כל המדע שמספר על השגת מקור החיים לוקחים רק חלק קטן, רק את הפעולה ללא הכוונה שנקראת "ערבות הדדית". האנשים לומדים כיצד עליהם להתחבר כדי להגיע לחיים טובים יותר בעולם הזה.

לכן, היום משתמשים בחכמת הקבלה גם אנשים עם "נקודה שבלב" וגם בלעדיה, כשיטה לחיבור למען חיים טובים יותר ועל מנת לתקן את המשבר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מתוך ספר "שמעתי", 12.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"נקודה שבלב" שלא הבשילה
תמיכה בדרך הרוחנית
להצדיק את הפרוטקציה של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest