דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדרגות גדילת האגו

מדרגות גדילת האגו

laitman_2011-08-23_0207_w.jpg

מודעות זה הדבר החדש שנולד מתוך ההרגשה של חוסר השתוות הצורה. אני מתחיל לתפוס מי אני, כאשר אני מרגיש שרע לי, ומנסה לברר מה בדיוק לא מוצא חן בעיניי ומדוע רע לי? אחר כך אני מתחיל לחפש, מהיכן מגיע כל הרע הזה, ממי?

כל 125 המדרגות בנויות על חוסר השתוות הצורה, שמההרגשה הזאת מופיעות כל השאלות: "מה העבודה הזאת לכם", ו"מי ה' אשר אשמע בקולו?". "פרעה" כל הזמן שואל אותנו את השאלות הללו ואנחנו מבררים את התשובה. כך הבורא משחק איתנו משני הצדדים ומלמד אותנו לפתח יתר רגישות לכוונות של "לשמה".

הבורא מוסיף לנו הרגשות יותר איכותיות של חוסר השתוות הצורה, ממדרגה למדרגה. אם פעם הרגשתי את הטוב והרע רק כלפי האבחנות הגשמיות, בכך ששפטתי לפי כמה שהצלחתי לגנוב ממישהו, אז עכשיו אני שופט על טוב ורע לפי הכוונות שלי כלפי הבורא או אותו האדם שממנו גנבתי פעם.

בהתחלתה גנבתי מבלי שישימו לב ולא חשבתי על מה שאני עושה. אחר כך, המשכתי לעשות את אותו הדבר, אבל כבר התחלתי להבין שאני לוקח ממישהו. בהמשך התחלתי להתבייש מכך שאני גונב, שאני מעביר מרשות זרה לרשות שלי. אחר כך ההכרה שלי גדלה בכזאת צורה, שאני כבר לא יכול לקחת חפץ זר, אבל כשאני מסתכל אז בא לי לגנוב אותו, ואפילו עם זה אני לא מסכים.

בהמשך, אני עד כדי כך מתקן את עצמי, שלא מרשה לעצמי לגנוב ואפילו לא לחשוב על הגניבה, והמחשבה הזאת מגיעה אליי לעיתים רחוקות, ונגד המחשבה הזאת מתחילים לעבוד בתוכי אבחנות רוחניות יותר מדויקות. כאן הבורא מבלבל אותנו ויוצר כל מיני הפרעות, ו"הכול במחשבה יתבררו".

בסופו של דבר, אני מגיע לכזה מצב, שרק ממחשבה אחת על ניצול הזולת נעשה לי רע מאוד: אם אני פתאום חושב, שהוא יחלה או שהיה לו רע במקומי. אני אזדעזע מהמחשבה שאני יכול להרוויח על חשבונו.

המחשבה הזאת נשארת, אך היא הופכת ליותר ערמומית, עדינה ופנימית. הרע כלפי הזולת נשאר עד גמר התיקון, אך הוא הופך ליותר איכותי, כי אנחנו הרי מתקנים את השבירה. מהניצול הפשוט, הקטן והגס של הזולת, אנחנו עולים עד ניצולו הערמומי והמתוחכם, שמביא נזק בשורשים עצמם. כמו שנאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו", כלומר, אגו באיכות גבוהה יותר.

מופיעה אצלך איזו כוונה אגואיסטית קטנטנה, אך היא נדמית לך כענקית, לא כמו "חוט השערה" אלא כ"עבותות העגלה". התיקון הוא בכך, שאתה יכול להתעלות מעל לאגו שלך, אבל הרצון עצמו לנצל את הזולת מתחדש בכל מדרגה והופך להיות פנימי וערמומי יותר. ועל זה צריך לעבוד, והמעבדה העיקרית היא הקבוצה, זה המקום שבו אפשר לברר מהר מאוד את היחס שלך לאחרים.

מתוך שיעור על ספרו של האר"י "שער הכוונות", 11.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
125 מדרגות של שנאה ואהבה
125 מדרגות לאין סוף
להפוך את כל הרע לטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest